سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارگان های خرمشهر ملزم به ترمیم حفاری ها می شوند

در جلسه شورای اسلامی شهر خرمشهر مصوبه الزام ارگان های و نهادهای خدماتی به تامین اعتبار با ترمیم آسفالت در پی حفاری ها مصوب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، جلسه شورای اسلامی شهر خرمشهر با دستور بررسی لوایح و حضور تمام اعضا، معاونین شهرداری خرمشهر تشکیل شد.

در این جلسه مسئله حفاری معابر شهر مطرح و آیین نامه ملزم کردن دستگاه ها برای ترمیم حفاری ها مصوب شد.

این لایحه بنا به گفته نمایندگان شهرداری و طبق دستورالعمل ها بررسی و به شورا ارجاع داده شده تا با حفاری های بی رویه مقابله شود و این لایحه مشکلی نداشت.

مجید حیدری عضو شورای شهر خرمشهر گفت: این لایحه در کمیسیون عمران به صورت مرحله به مرحله بررسی شد و قرار نیست جلو اجرای پروژه ها گرفته شود‌ اما تضامین از مجریان گرفته می شود‌.
او با بیان اینکه بهانه برگشت سرمایه در صورت اجرا نشدن طرح ها مطرح می شود که مانع برخورد قهری با دستگاه های حفار شده است،افزود: جای طرح این سوال است که چرا در تمام شهرها بودجه برگشت نمی خورد و تنها در خرمشهر اینگونه است و به طور کلی پروژه ای که تکمیل کننده شبکه نیست و شبکه ها همچنان ناقص می ماند و آسفالت را هم خراب می کند چه ضرورتی برای اجرای آن وجود دارد؟
حیدری ادامه داد: اگر ارگانی توان تامین بودجه برای ترمیم حفاری را ندارند، مشکل آنها است و جاهایی باید از قوه قهریه استفاده کرد‌ و ضمانت آن نیز قانون و از طریق شوراست.

حسن پور حمزایی دیگر عضو شورای شهر خرمشهر نیز تذکر به آبفا برای تسریع در عملیات اجرای شبکه فاضلاب با توجه یه نزدیکی فصل بارندگی را خواستار شد.

او همچنین به خاموشی معابر اصلی و فرعی اشاره کرد و افزود: این خاموشی ها منجر به سرقت ها و نا امنی می شود و همچنین بخاطر سرقت درپوش منهول ها برای شهروندان خطر آفرین است.

این عضو شورای شهر خرمشهر خواستار جمع آوری شاخه های بر جای مانده و انباشت شده از هرس درختان و توضیح شهرداری درباره دیوار نویسی ها در این شهرستان شد و ورود دیگر دستگاه های علاوه بر شهرداری برای رفع مشکل افزایش سگ های ولگرد را یه ضرورت دانست.

پورحمزایی همچنین متذکر شد هنوز لیست نیروها و درآمدها و هزینه کردهای شهرداری در ۶ ماهه اول تهیه نشده است.

عبدالنی پور خلف رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر نیز در این جلسه اظهار کرد: شورای شهر خرمشهر ۲ سال کمیسیون حفاری نداشته و حفاری ها بدون نظارت و داشتن مجوز انجام می شده است و وضعیت امروز نتیجه بی توجهی دوره های گذشته است.

او وعده بهبود وضعیت بازارهای خرمشهر را داد و گفت: از بازارهای شهر با شهردار جدید بازدیدهایی انجام می شود و این موضوع پیگیری و اصلاح ساختار انجام خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر همچنین در رابطه به افزایش بی رویه سگ های ولگرد و بلاصاحب در خرمشهر با اشاره به مطرح کردن موضوع با کمایی شهردار جدید، بر تلاش برای یافتن بهترین راه حل برای رفع مشکل تاکید کرد.

تفکیک کمیسیون حقوقی، فرهنگی اجتماعی به ۳ کمیسیون مجزای حقوقی، فرهنگی اجتماعی و ورزشی در نشست امروز شورا صورت گرفت و بر اساس آن عبدالنبی  پورخلف به عنوان رئیس کمیسیون ورزشی و ایوب رنجبر به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر خرمشهر انتخاب شد

عادل چلداوی عنوان رئیس کمیسیون حقوقی شورای این شهرستان را کسب کرد.

انتهای پیام / ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.