سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضدحال گردشگری در ورودی‌های اراک

منظره‌های نازیبای ورودی‌های اراک تصویری نه چندان خوش از این شهر را در ذهن هر گردشگری تداعی می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، قرار گرفتن شهر اراک در کریدور شمال جنوب کشور می‌تواند فرصتی برای جذب گردشگر و جذابیتی برای جذب مسافران باشد، اما منظره‌های نازیبای ورودی‌های اراک تصویری نه چندان خوش از این شهر را در ذهن هر گردشگری تداعی می‌کند.

پروژه‌های ناتمام و تلی از خاک در ورودی شهر نشان از سردرگمی مدیریت شهری دارد که کارنامه‌ای نازیبا را برای مدیران و مسئولا شهر رقم می‌زند.

از سمت غرب کشور و از راه‌های ارتباطی استان‌های لرستان و همدان، پروژه نیمه تمام پل سنجان چشمان مسافران خصوصا مسافرانی که مستمر از این مسیر عبور می‌کنند را آزار می‌دهد.

ورودی دیگر اراک از سمت خمین، قم و تهران میدان امام (ره) یا همان سه راهی خمین است، میدانی که تا چند ماه پیش بوستان خرمی بود که محلی را برای اسکان و استراحت بین راهی مسافران فراهم می‌کرد و در تابستان و زمستان جنب و جوش زندگی در خود داشت، اما فعلاً به تلی از خاک در ورودی شهر تبدیل شده است.

در امتداد مسیر کمربندی شمالی اراک میدان امام حسین (ع) است که این میدان نیز جز چند خاکریز و تعدادی ماشین آلات که بیشتر جنبه نمادین دارند، جلوه‌ای از استقبال یا حداقل تحرکی برای آغاز اجرای پروژه در خود نمی‌بیند.

ورودی اراک از سمت منطقه فراهان نیز با وجود اینکه عملیات عمرانی ندارد، اما باز جلوه‌ای برای استقبال ندارد و مجسمه امیرکبیر که نمادی از مفاخر و مشاهیر و هویت شهر و استان بود جای خود را صرفاً به چند پرچم شهرداری داده است.

انتظار به حق مردم از شورای ششم و شهردار جدید اراک آن است که در مورد لزوم اجرای این پروژه و هزینه و زمان اتمام آن‌ها شفاف سازی کند و علاوه بر آن جلوه‌ای برای ورودی شهر ایجاد کند که با سلامی گرم به استقبال میهمانانش برود.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.