سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در جمع خبرنگاران:

امتحانات دروسی که حضوری تدریس شده به صورت حضوری است

امید گفت: دروسی که به صورت حضوری برگزار شده امتحانات آن دروس نیز حضوری است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۷۵ درصد صندلی‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی خالی است؛ اظهار کرد: آخرین آماری که از تعداد جمعیت کل دانشجویان کل کشور گرفته شده سال پیش بوده که ۴ میلیون و ۸۰۰ دانشجو بودند و در حال حاضر این رقم به ۳میلیون نفر رسیده که بخشی از دلایل آن بیکاری، اقتصاد، نبودن بازار کار است.

او افزود: ما در حوزه رشته‌های مهارتی موفق بودیم. در سال‌های اخیر ۸۰ تا ۸۵ هزار دانش آموز فنی حرفه‌ای و کارو دانش برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های علمی کاربردی آمدند.

امید گفت: نظام آموزش و پرورش باید بازنگری شود تا دانش آموزان رشته فنی حرفه‌ای و کارو دانش بتوانند به راحتی وارد بازار کار شده و مهارت‌های خوبی را ببینند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: در بحث اعزام دانشجو به کشور‌های دیگر ما گروهی اقدام کردیم، زیرا در بحث اعزام دانشجویان به کشور‌های دیگر با مشکل ویزا روبه رو شدیم و از جای دیگر کشور‌ها این دانشجویان را قبول نمی‌کردند.

او تصریح کرد: بعضی از برنامه‌های درسی بازنگری شدند و بعصی از دروس با هم همپوشانی شدند. ما امسال ۸۰۰ کد رشته محل جدید برای دانشجویان داشتیم. در طول پذیرش امسال حدود ۲۵۰ هزار کد رشته محل نیز حذف شدند.

امید ادامه داد: ما دانشجو بومی نباید بگیریم. مدرسی که برای سیستان بلوچستان است تنها باید در آن شهر تدریس کند و دانشجویی که برای دروس مهارتی هستند امکان آن وجود ندارد که محل تشکیل کلاس تهران باشد، اما خود دانشجو شهر دیگر باشد.

او با اشاره برگزاری حضور آموزش‌ها و امتحانات گفت: دروسی که به صورت مجازی تدریس شده، امتحانات پایان ترم آن دروس نیز به صورت مجازی خواهد بود، اما دروسی که به صورت حضوری تدریس شده امتحانات آن دروس به صورت ترکیبی برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: ما امکان واکسینه شدن را برای همه مدرسین و استادان فراهم کردیم و دانشجویانی که واکسن نزدند، دولت و ستاد کرونا باید با آن‌ها برخورد و تصمیم لازم را بگیرند، زیرا امکان واکسن زدن برای تمامی دانشجویان فراهم است مگر اینکه خود دانشجو در زدن واکسن امتناع کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۵:۵۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
با این نتیجه گیری به ارسطو و افلاطون گفته زکی
انجام هر کاری تو این دنیا بستگی به شرایط روز داره