سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به شکل مجازی؛

طرح غربالگری اضطراب کودکان همدانی اجرا می شود

غربالگری اضطراب کودکان پنج تا ۶ سال استان همدان در شرایط کرونایی به صورت مجازی و از طریق سامانه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،شجاع احسانی, سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان گفت: والدین کودکان پنج تا ۶ سال می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری اضطراب به آدرس moshavereh.behzisti.gov.ir نسبت به تکمیل پرسشنامه اقدام کنند و در صورت لزوم و داشتن علایم به مراکز مشاوره و پس از آن به روانپزشک معرفی شوند.

او افزود: این طرح از سال‌های قبل در مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌های استان اجرا می‌شد، اما با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی این مراکز، امسال به صورت مجازی اجرا می‌شود.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان بیان کرد: طرح غربالگری اضطراب کودکان با هدف شناسایی زودهنگام کودکان در معرض خطر اضطراب، ارجاع زودهنگام برای مداخله تخصصی و افزایش اطلاعات والدین درباره پیشگیری از آن توسط دفتر مشاوره معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی اجرا می‌شود.

 احسانی گفت: این اختلالات در صورت بی توجهی، نبود تشخیص به موقع و درمان نشدن در دوره نوجوانی و بزرگسالی موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و بروز رفتار‌های اجتنابی، ترس مرضی یا منجر به افسردگی و مصرف مواد مخدر می‌شود.

اوادامه داد: با تشخیص به موقع و مداخله به هنگام می‌توان از طریق والدین و مربیان به کودکان کمک کرد که چگونه اضطراب خود را کنترل کنند و زندگی طبیعی داشته باشند.

سرپرست معاونت امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان همدان یادآوریکرد: گام بعد از غربالگری شناسایی کودکان مضطرب، معرفی به مشاوره و اجرای شیوه نامه‌های درمانی از جمله رفتار درمانی بازی درمانی و استفاده از ابزار‌های تشخیصی همانند آزمون‌های ترسیم نقاشی و تست‌های فرافکن CAT برای تشخیص علت اضطراب است.

تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر است که بیشترین تعداد مربوط به شهر همدان با ۱۷ هزار و ۶۳۶ و فامنین با هزار و ۳۳۲ نفر معلول است و ۶۰ درصد آن‌ها را مرد و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.