سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 امداد رسانی نیروهای هلال احمر یزد به خودروهای گرفتار سیلاب

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد از امداد رسانی نجاتگران این نهاد در عملیات سیل و آب گرفتگی سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن حرازی زاده یزدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد، گفت: با توجه به شروع فصل سرما و بارش‌های پاییزی و زمستانه در مناطق پر خطر کشور که موجب سیل و طوفان می‌شود، نیرو‌های امدادی در هر لحظه آمادگی کامل دارند.

حرازی زاده افزود: در دریافت گزارش سیل و آبگرفتگی در استان و شهرستان‌ها منازل و معابر سطح شهر دچار سیل و آبگرفتگی شده که تیم‌های عملیاتی پس از هماهنگی‌های صورت گرفته در سطح استان و شهرستان به این مناطق اعزام شدند.

او افزود: طبق گزارش‌های اولیه ارسالی از سطح شهرستان چند باب منزل مسکونی به وسیله دستگاه‌های پمپ آب تخلیه شده و همچنین بیش از ۱۰ خودروی گرفتار در سیلاب نیز رها سازی شدند.

او گفت: همچنین نیرو‌های عملیاتی در سیل دربید و دره گاهان تفت نیز خودرو‌های گرفتار شده در سیل را رهاسازی و به مناطق امن هدایت کردند.

حرازی زاده ادامه داد: این تیم‌ها از همان لحظات اولیه در مناطق مذکور حضور داشته و مشغول امداد رسانی و تخلیه آب از منازل و سطح شهر با هماهنگی شهرداری و آتش نشانی بوده است.

او بیان کرد: همچنین در این سیل از تجهیزات تخصصی سیلاب، هشت دستگاه موتور پمپ آب، یک دستگاه آمبولانس و هشت دستگاه خودروی کمک دار سبک بکارگیری شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۱۳ پایگاه ثابت و موقت در جاده ها، تیم واکنش سریع، تیم امداد و نجات کوهستان و یک تیم آنست و شعبه‌های هلال احمر در استان آماده ارائه خدمات امدادی به مردم هستند.

او اضافه کرد: با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها مردم در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها قرار نگیرند و از رفتن به ارتفاعات و روستا‌ها نیز خودداری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.