سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح رفع تداخلات در دو میلیون هکتار از اراضی استان همدان و تعیین تکلیف بیش از ۳۷۴ هزار هکتار

رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی استان همدان از تعیین تکلیف بیش از ۳۷۴ هزار هکتار از اراضی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهرداد یوسفی، رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی استان همدان با اشاره به تعیین تکلیف بیش از ۳۷۴ هزار هکتار از اراضی استان گفت: در اجرای طرح رفع تداخلات بیش از ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی به عنوان مستثنیات کشاورزان تثبیت شده است.

او افزود: رفع تداخلات اراضی ملی-دولتی و مستثنیات کشاورزان به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در دستور کار قرار دارد.

یوسفی افزود: این مهم در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در سطح ۲ میلیون هکتار از اراضی استان در حال اجرا است. در این طرح تداخلات ناشی از اجرای قوانین و مقررات موازی (قانون اصلاح اراضی و قانون ملی شدن جنگل‌ها) که باعث افزایش اختلافات ملکی - اقامه دعوی از سوی دولت علیه اشخاص - خلع ید افراد از اراضی کشاورزی و در مواردی قلع و قمع باغ‌های چندساله شده بود بررسی و مرتفع می‌شود.

او بیان کرد: ۱۲۹ هزار و ۶۰۰ هکتار به عنوان اراضی ملی و ۲۱۰ هزار و ۲۰۰ هکتار به عنوان مستثنیات کشاورزان تثبیت و ۳۴ هزار و ۷۰۰ هکتار به عنوان اراضی تداخلی به اراضی کشاورزی استان اضافه شده است.

رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی استان رفع موانع تولید در بخش کشاورزی و سنددار کردن زمین‌ها، حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و اراضی ملی و کاهش دعاوی و تسهیل سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از مزایای اجرای این طرح دانست.

یوسفی ادامه داد: پس از رفع تداخل و صدور اسناد برای اراضی کشاورزی، اسناد اراضی مربوطه در جهت دریافت تسهیلات بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کشاورزان می‌توانند به عنوان وثیقه از آن استفاده کنند و برای کشاورزان صاحب زمین از این طریق بستر توسعه فعالیت کشاورزی فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.