سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشایی کامل مدارس جنوب غرب خوزستان ممنوع

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: بازگشایی مدارس جنوب غرب خوزستان به دلیل نامطلوب بودن واکسیناسیون ایراد دارد.

ساسان قربانی، معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: کمترین پوشش واکسیناسیون دانش آموزان استان خوزستان مربوط به شهرهایی از جمله  آبادان ، خرمشهر و شادگان است و به این ترتیب بازگشایی کامل مدارس جنوب غرب خوزستان به دلیل نامطلوب بودن واکسیناسیون ایراد دارد.

او حضور یک ساعته هفته ای یکبار دانش آموزان در مدارس با هدف انس گرفتن با محیط مدرسه را بدون مانع خواند اما برای حضوری شدن آموزش ها از آموزش و پرورش خواست تا پیگیری بیشتری در این زمینه داشته باشد و دانش آموزان پس از زدن دو نوبت واکسن در کلاس ها حضور پیدا کنند.

قربانی افزود: برای بازگشایی کامل مدارس باید پوشش واکسیناسیون دو نوبتی دانش آموزان بالای ۸۵ درصد باشد و و ۲ هفته از تزریق نوبت دوم نیز سپری شده باشد و با این وجود حضور آن‌ها در کلاس تمام شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود.

او با بیان اینکه در هفته ی گذشته روند واکسیناسیون تنها ۵ درصد افزایش داشته بیان کرد: اگر وضعیت حضوری شدن مدارس و روند بدون تغییر واکسیناسیون به این شکل ادامه دار باشد سرانجام خوشی نخواهد داشت.

او همچنین از مدیران مدارس سه شهر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان خواست تا هنگام حضور دانش آموزان در مدارس را به اطلاع به شبکه بهداشت و درمان شهرستان خود برسانند و با حضور نیروهای درمانی به منظور تزریق واکسن به دانش آموزان تعداد افراد واکسینه شده افزایش یابد.

انتهای پیام / ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.