سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید استاندار هرمزگان بر تکمیل روند واکسیناسیون در هرمزگان

استاندار هرمزگان، واکسیناسیون را راهکار اصلی ایجاد ایمنی جمعی در برابر ویروس کرونا دانست و بر لزوم تکمیل روند واکسیناسیون در هرمزگان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در بندرعباس با اشاره به تاثیرات گسترده واکسیناسیون در کاهش بستری و فوت به دلیل بیماری کرونا، گفت: واکسیناسیون راهکار اصلی ایجاد ایمنی جمعی در برابر ویروس کرونا است و تکمیل روند واکسیناسیون در هرمزگان باید با جدیت پیگیری شود.

دوستی افزود: واکسیناسیون گروه‌های مختلف از جمله دانش آموزان، دانشجویان، معلمان، اساتید، کارمندان و کارکنان مشاغل و فعالان در اصناف مختلف برای انجام فعالیت‌ها و حضور در کلاس‌های درس، محل کار و ادارات الزامی است.

استاندار هرمزگان گفت: داشتن کارت واکسن، شرط الزامی برای حضور در کلاس‌های درس است و همچنین با اصنافی که شاغلان آن‌ها واکسن دریافت نکرده‌اند، برخورد قانونی می‌شود و نظارت و برخورد با متخلفان در این زمینه از آرایشگاه‌های مردانه و زنانه آغاز شده است.


بیشتر بخوانید


دوستی با تاکید بر لزوم پرهیز از عادی انگاری، افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری، همچنان ضروری است و باید مورد توجه همگان باشد.

او گفت: تزریق دوز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۶۰ سال، بیماران مبتلا به ضعف سیستم ایمنی و همچنین فعالان در مشاغل پرخطر استان هرمزگان از این هفته همزمان با سراسر کشور، انجام می‌شود و افراد این گروه‌ها که چهار ماه از تزریق دوز دوم آن‌ها گذشته باشد، می‌توانند دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند.

استاندار هرمزگان همچنین از فرماندار شهرستان حاجی‌آباد و مجموعه بسیج و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به دلیل کسب رتبه نخست در واکسیناسیون در استان هرمزگان، قدردانی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان هم گفت: تاکنون در هرمزگان ۹۳ درصد دوز اول واکسن کرونا و ۶۶ درصد هر دو دوز را دریافت کرده اند.

علی رئوفی افزود: اکنون شش شهرستان استان در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد هستند.

او در خصوص آنفلوآنزا در استان هم گفت: تاکنون ۲۱ مورد ابتلا به آنفلوانزا در استان مشاهده شده است که یک نفر از بر اثر این بیماری جان باخته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: با توجه به روند بازگشایی ها؛ اقناع سازی افرادیکه تاکنون واکسن نزده اند و تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در دستور کار نخبگان، اساتید و دانشگاهیان و صداوسیما قرار بگیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم در این نشست گفت: ارتباط معناداری میان واکسیناسیون با کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا وجود دارد و طبق تجزیه و تحلیل‌های انجام شده در آبان ماه سال جاری، میانگین سنی فوت شدگان کرونا کاهش چشمگیری داشته و از بالای ۶۴ سال به حدود ۵۲ سال رسیده است.

دکتر حسین پور مهمترین علت این موضوع را کامل شدن واکسیناسیون افراد در سن‌های بالاتر دانست و گفت: طبق بررسی انجام شده به علت تکمیل نشدن واکسیناسیون عمومی در افراد جوان تر، علی رغم اینکه این افراد از سیستم ایمنی و قدرت بدنی بالاتری دارند میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در آن‌ها بیشتر است.

او افزود: با توجه به احتمال آغاز موج ششم کرونا در کشور لازم است هر چه سریعتر واکسیناسیون افراد جوان، نوجوانان و کودکان اجرا و تکمیل شود.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: کرونا ، واکسیناسیون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.