سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین :

حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست

حسینی گفت: برگزاری کلاس‌های درس حضوری برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه شروع شده است اما حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمدحسینی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: اول آبان قرار بود مدارس دوره دوم بازگشایی شوند، اما مدت حضور در مدارس به مدت ۱۵ روز برای بررسی وضعیت چک لیست بهداشت مدارس تمدید و وضعیت تمام ۲۳۰ مدارس دوره دوم استان قزوین برای بازگشایی مدارس در دوران کرونایی، بررسی شد.

وی افزود: مدارس زیر ۳۰۰ نفر بعد از انجام گروه بندی کلاس‌های بالای ۱۵ نفر ۳ روز در هفته حضوری برگزار می‌شوند.

محمدحسینی خاطرنشان کرد: مدارس بالای ۳۰۰ نفر هم ۲ روز در هفته حضوری برگزار می‌شوند.

وی افزود: اگر مدرسه‌ای تشخیص دهد که می‌تواند چند درس را حضوری در هفته برگزار کند، می‌تواند این کار را انجام دهد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست، اما کیفیت یادگیری دانش آموزان برای اداره کل آموزش و پرورش استان بسیار مهم است.

وی افزود: در دوران کرونا اگر چه دانش آموزان نمره خوبی کسب کرده اند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که با افت پنهان کیفیت آموزشی رو به رو هستیم.

محمدحسینی گفت: اجرای آموزش حضوری با رعایت فاصله گذاری و موارد بهداشتی ممنوعیتی ندارد، اما اگر ستاد کرونای استان به دلیل شیوع بیماری کرونا، دستور تعطیلی مدارس خاصی را صادر کند، باید از آن تصمیم تبعیت کنیم.

به گفته معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، مدارس شبانه روزی کم جمعیت، عشایری و روستایی و حتی خوابگاه‌های آن‌ها از سوم مهر بازگشایی شده اند و تا به امروز هم گزارش خاصی از شیوع کرونا در این مناطق منتشر نشده است.

وی افزود: روزانه باید ماسک در مدارس باید موجود باشد تا در اختیار دانش آموزان قرار گیرد و همچنین به صورت مداوم تب سنجی دانش آموزان انجام می‌شود.

محمدحسینی با بیان اینکه والدین دانش آموزان علاوه بر شبکه شاد از مدرسه تلویزیونی ایران استفاده کنند، خاطرنشان کرد: در مدرسه تلویزیونی ایران از اساتید برتر کشور استفاده شده است و والدین می‌توانند از این مدرسه تلویزیونی برای کمک به دانش آموزانشان استفاده کنند.

وی افزود: اگر احیاناً دانش آموزان علایم کرونا داشته باشند، غیبت آن‌ها در کلاس‌های درس و امتحاناتشان موجه محسوب می‌شود و اگر در مدرسه‌ای چند دانش آموز به کرونا مبتلا شوند مدرسه به مدت دو هفته تعطیل و کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: از اول آذر، آموزش دانش آموزان دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول هم به صورت حضوری برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
چرا پس مدارس اعلام نمیکنن
مهرداد
۱۹:۵۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
واقعا تصمیم درستی در اختیاری کردن گرفتید و ممنونیم فقط مشکل اینجاست ما به مدرسه خودمون در آبیک گفتیم که اختیاری هستش گفتن بخشنامه برای ما نیومده و دارن اجباری میبرن داستان چیه؟
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
این درسته