سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی کردستان

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان گفت: امسال سه هزار و ۸۷۰ عمل جراحی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی سنندج و سقز انجام شده و هشت هزار و ۵۲۳ نفر هم بستری و درمان شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،شیرزاد قادرپور مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان اظهار داشت:‌ امسال ۴۵۲ هزار و ۸۵ مورد مراجعه کنندگان سرپایی بودند که از این تعداد ۳۷۱ هزار و ۶۵۷ مورد متعلق به ویزیت پزشکان عمومی، ۵۹ هزار و ۷۱۳ نسخه مربوط به متخصصین، ۲۰ هزار و ۷۱۵ مورد دندانپزشکی به ثبت رسیده است.

قادر پور  یادآور شد: در همین مدت ۴۱۴ هزار و ۶۲۱ مورد مراجعه به مراکز پاراکلینیکی صورت گرفته که شامل ۳۴۲ هزار و ۲۸۷ نسخه دارودیی ۵۹ هزار و ۱۴۱ نسخه آزمایشگاهی، ۱۸ هزار و ۴۷۷ مورد اقدامات رادیولوژی و سونوگرافی و چهار هزار و ۷۱۶ مورد فیزیوتراپی بوده است.

او  اضافه کرد: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کردستان هم اکنون با دارا بودن ۲ بیمارستان در شهرهای سنندج و سقز، یک پلی کلینیک تخصصی در سنندج، سه درمانگاه تخصصی در شهرهای بیجار، قروه و مریوان و ۲ درمانگاه عمومی در شهرهای کامیاران و بانه به ارائه خدمات درمانی رایگان به بیمه شدگان می‌پردازد.

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان یادآور شد:‌ در راستای برنامه های توسعه ای این بخش و به همت مسوولان سازمان عملیات احداث پروژه درمانگاه عمومی شهرستان دیواندره از اول سال ۹۸ اجرایی شده و هم اکنون در مرحله تحویل دائم است.

قادرپور گفت: ضریب اشغال تخت به میزان ۶۳.۵ درصد و نسبت سزارین به زایمان طبیعی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان ۳۰ درصد است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.