سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتلای ۲ هزار و ۳۴ نفر از اهالی روانسر به کرونا/کارت واکسیناسیون شرط برخورداری از خدمات اداری و عمومی

سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر گفت : از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۲ هزار و ۳۴ نفر از اهالی این شهرستان به این ویروس مبتلا شده و ۶۸ فوتی نیز به همین دلیل داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محی الدین امینی سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر گفت : از تعداد بیماران شناسایی شده، یک هزار و ۶۰۷ نفر به صورت سرپایی و ۴۲۷ نفر بستری شده و پس از طی دوره نقاهت و مداوا از مراکز درمانی ترخیص شدند.

او گفت : فوت ۶۸ نفر به دلیل کرونا در این شهرستان ثبت شده ضمن اینکه در این مدت، ۱۱ فوتی مشکوک به کرونا در سطح شهرستان گزارش شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر با بیان اینکه هم اکنون ۹ بیمار روانسری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری هستند، افزود: شهرستان روانسر از اول آبان در وضعیت قرمز قرار گرفت، ولی در آخرین رنگ بندی اعلام شده (دیروز) به وضعیت نارنجی برگشته است.

امینی ادامه داد: وضعیت نارنجی روانسر شکننده است و ضرورت دارد مردم بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و در معابر عمومی حتما ماسک بزنند.

او افزود: با آغاز فرآیند واکسیناسیون تاکنون ۵۴ هزار و ۴۵۰ دُز واکسن برای افراد گروه‌های جمعیتی هدف در شهرستان تزریق شده که ۳۱ هزار و ۳۵۰ دُز از آن مربوط به مرحله اول و ۲۳ هزار و ۱۰۰ دُز هم برای جمعیت هدف در نوبت دوم است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان روانسر گفت: ضرورت دارد مردم مراعات دستورالعمل های بهداشتی، پرهیز از هر گونه تجمع در فضا‌های بسته و خودداری از شرکت در گردهمایی ها، مراسم عزا و شادی را مد نظر داشته و سلامت خود و دیگران را با پیمان جمعی و ایمن سازی با واکسیناسیون کلی تضمین کنیم.

شرط برخورداری از خدمات اداری و عمومی داشتن کارت واکسیناسیون است

فرماندار قصرشیرین گفت: شرط برخورداری از خدمات اداری و عمومی در این شهرستان داشتن کارت واکسیناسیون است و افرادی که واکسن نزده‌اند از دریافت این خدمات محروم می‌شوند.

مرادعلی تاتار افزود: باتوجه به تداوم وضعیت کرونا و نارنجی شدن شهرستان از حیث ابتلا به کووید- ۱۹ و لزوم پوشش کامل واکسیناسیون، تمام افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکرده‌اند، نسبت به انجام این مهم اقدام کنند.

او افزود: واکسیناسیون جدی‌ترین راه مقابله با ویروس کروناست، ولی برخی افراد از انجام آن خودداری می‌کنند و دریافت نکردن واکسن، تهدید علیه بهداشت عمومی است از این رو باید از اهرم قانونی برای برخورد با این افراد استفاده کرد.

فرماندار قصرشیرین گفت: با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا و همچنین ستاد استانی و شهرستانی از تاریخ ۱۳ آبان تمام ادارات و بانک‌های این شهرستان موظف هستند از ارایه خدمات عمومی و اداری به «افراد واکسن نزده» خودداری کنند.

تاتار ادامه داد: در حوزه روستا‌ها نیز نهاد‌های مربوطه، نسبت به قطع سهمیه آرد، کود شیمیایی و سایر امتیازات افراد واکسن نزده تا اطلاع ثانوی اقدام کنند.

او گفت: از ابتدای شروع اپیدمی کرونا در قصرشیرین تاکنون یک هزار و ۹۶۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد ۴۷ نفر فوت کرده‌اند.

تاتار ادامه داد: موارد مرگ و میر و بستری در افرادی که علیه کرونا واکسینه شده اند کاهش یافته از این رو افراد هر چه سریعتر جهت تزریق واکسن کرونا به مرکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

او افزود: با توجه به سرعت بالای انتشار ویروس کرونا، افراد ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پایبندی به این اصول، از حضور در آیین‌های تجمعی، مراجعه غیرضرور به مراکز درمانی و تجمعی، سفر‌های غیرضرور خودداری کنند.

واکسیناسیون ۶۷ درصدی جمعیت هدف شهرستان صحنه

فرماندار شهرستان صحنه از واکسیناسیون ۶۷ درصدی جمعیت هدف شهرستان صحنه در برابر ویروس کرونا خبر داد.

علیرضا حیدری افزود: شهرستان صحنه به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استقبال مردم صحنه از واکسیناسیون کرونا با اعلام رنگ جدید کرونایی در استان کرمانشاه در وضعیت زرد قرار دارد.

او افزود: تاکنون تعداد ۹۴ هزار و ۸۷۴ دز واکسن کرونا بر اساس اولویت وزارت بهداشت و درمان در شهرستان صحنه تزریق شده که از این تعداد بیش از ۵۳ هزار نفر نوبت اول و ۴۱ هزار و ۱۵۹ نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کرده‌اند.

فرماندار شهرستان صحنه ادامه داد: تاکنون ۸۶ درصد جمعیت هدف دز نخست و ۶۷ درصد به صورت کامل در برابر کرونا واکسینه شدند.

حیدری افزود: وضعیت زرد بیماری کرونا شکننده و قابل برگشت به شرایط بحرانی بوده و مردم همچون گذشته برای کنترل کامل بیماری و حفظ سلامت عمومی باید مشارکت فعال در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشند.

او ادامه داد: توصیه می‌شود کسانی که تا کنون برای واکسیناسیون اقدامی نکرده‌اند هر چه سریع‌تر برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

فرماندار شهرستان صحنه گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا به ویژه استفاده از ماسک، حفظ فاصله گذاری اجتماعی، برگزار نکردن و شرکت نکردن در مراسم شادی و عزا به کنترل بیماری کمک خواهد کرد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.