سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«میرضیایف» سوگند یاد کرد

منابع ازبک اعلام کردند رئیس‌جمهور این کشور بعد از پیروز شدن در انتخابات برای بار دوم سوگند یاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم السابع، مقامات ازبکستان اعلام کردند «شوکت میرضیایف» امروز شنبه در یک جشن میهنی برای ریاست‌جمهوری این کشور سوگند یاد کرد.

در این مراسم سناتور‌ها و نمایندگان شورای قانونگذاری شورای عالی، سران کشورها، نهاد‌های عمومی، نمایندگانی از دستگاه دیپلماسی و رسانه‌های داخلی و خارجی حضور داشتند.

مراسم تحلیف از سوی رئیس کمیته مرکزی انتخابات ازبکستان افتتاح شد و سخنگوی این کمیته اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری که در سوم مهرماه برگزار شد، بر مبنای دموکراتیک و با روحیه رقابت فعال سیاسی برگزار شده است و شوکت میرامانوویچ میرضیایف با کسب ۸۰.۱۲ درصد آرا به سمت ریاست جمهوری ازبکستان انتخاب شد.

بر اساس اصل ۹۲ قانون اساسی جمهوری ازبکستان، رئیس جمهور این کشور در هنگام سوگند خوردن گفت: قسم می خورم که صادقانه به مردم ازبکستان خدمت کنم، قانون اساسی و قوانین جمهوری را کاملاً رعایت کنم و حقوق و آزادی‌های شهروندان را تضمین کنم؛ و وظایف محوله به ریاست جمهوری ازبکستان را با حسن نیت انجام دهد.

پیش از این هم انتظار می‌رفت میرضیایف در این انتخابات پیروز شود. ریاست جمهوری مجدد به او این امکان را می‌دهد تا کمپین اصلاحاتی خود را که عمدتا موفقیت آمیز بوده است، عمیق‌تر کرده و بیشتر پیش ببرد. چنین مسئله‌ای شاید بتواند اقتصاد ازبکستان را به سمت سرمایه‌گذاری‌ها و تجارت بین‌المللی ببرد. شوکت میرضیایف از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۶ نخست وزیر، و از پایان همان سال تا کنون رئیس جمهور ازبکستان بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.