سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشتاز بودن خراسان‌ جنوبی در اتصال به سامانه هوشمند سوخت

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی اولین استانی بود که تا نهم آبان، کل جایگاه‌های سوخت آن بین مناطق ۳۷گانه کشور به سامانه هوشمند سوخت متصل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مردانی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین عبادی نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: دشمن قرار نیست تحرکی انجام ندهد و ما باید در برابر شیطنت‌های دشمن پاسخ دهیم.

وی گفت: کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با دشمنی و شیطنت‌های مختلف مواجه بوده و در سیستم ما نیز از سال ۹۶ سومین بار است که این اتفاق روی داد.

 افزود: حمله سایبری اخیر عمیق‌تر از گذشته بود و جنگ سایبری که از ظهر چهارم آبان ماه در سامانه هوشمند سوخت به وجود آمد همه جایگاه‌های کشور را مختل و غیرفعال کرد به طوری که هیچ گونه عملیات سوخت‌گیری انجام نمی‌شد.

وی اظهار داشت: سوخت‌گیری به حمل و نقل و شریان کشور مرتبط می‌شود و دشمن می‌داند از کجا باید وارد شود لذا عمق این حمله بسیار عمیق بود، ولی وظیفه همکاران ما به‌درستی انجام شد که قضاوت باید برعهده دیگران باشد و آنچه ما به لحاظ فنی و تخصصی متوجه هستیم، کار بزرگی انجام شد.

مردانی گفت: دشمن فکر می‌کرد مثل انگلیس ما ماه‌ها در این قضیه گرفتار می‌شویم، اما در داخل کشور و استان کار جهادی صورت گرفت و در اولین روز مدیریت بحران تشکیل و تمامی موارد تعریف شد.

وی افزود: ۱۵ تیم را تشکیل دادیم که ۱۰ تیم عملیاتی و پنج تیم پشتیبان تیم‌های عملیاتی بودند و طبق دستورالعمل ابلاغی از تهران قرار بود برای برون‌رفت از این مشکل ۲ فاز را انجام دهیم.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فاز اول این بود که جایگاه‌های سوخت به‌سرعت برای عرضه سوخت فعال شود که در ساعات اولیه با درایت همکاران ما جایگاه شهید قاسمی بیرجند را به عنوان اولین جایگاه استان فعال و به دشمن ثابت کردیم اولین جایگاه فعال شده مزین به نام شهید است.

وی افزود: این جایگاه پس از حدود یک ساعت فعال شد و تا ساعت ۱۸ همان روز کل جایگاه‌های پایه و استراتژیک استان خراسان جنوبی با نرخ دوم فعال شدند.

مردانی گفت: تیم‌های ما با حضور در شهرستان‌ها و مراجعه به تک تک جایگاه‌های سوخت به‌صورت دستی آن‌ها را از حالت آنلاین که قطع بود به حالت آفلاین برگرداندند که در این زمینه هم رتبه اول را در شب اول کسب کردیم.

وی بیان کرد: در فاز دوم قرار بود جایگاه‌ها با دستور ستاد مرکزی در تهران به حالت اولیه برگردد، زیرا سامانه آفلاین شده و در اختیار استان بود که باید به سامانه هوشمند متصل شود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی افزود: در همین بازه زمانی پنج روزه همکاران ما در شهرستان‌ها مستقر بودند و اولین جایگاه را ساعت یک بامداد روز اول به حالت اولیه و آنلاین برگرداندیم و در این پنج روز تا شامگاه نهم آبان ماه جاری صد درصد جایگاه‌های سوخت خراسان جنوبی برای اولین استان در مناطق ۳۷گانه کشور به سامانه هوشمند سوخت متصل شد.

وی گفت: با همین شرایطی که در استان از لحاظ وسعت و پهناوری وجود دارد و ما دومین منطقه عملیاتی کشور به لحاظ تخلیه و برداشت سوخت هستیم این رتبه به دست آمد که دلیل آن لطف خدا و وحدت بی‌نظیری بود که بین مسوولان محلی، استانی، فرمانداران و نیرو‌های نظامی و امنیتی به وجود آمد و یک وحدت رویه شکل گرفت.

مردانی افزود: از همه مهمتر صبوری و همکاری مردم نقش بسزایی در مدیریت بحران داشت که می‌توانست اتفاقات دیگری بیفتد، ولی مردم کمک کردند و همکاران ما نیز در این روز‌ها کار شبانه‌روزی و جهادی انجام دادند.

استان خراسان جنوبی ۹۳ جایگاه سوخت دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.