سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان جنوبی مطرح کرد؛

شورا، شهرداری و شهروندان سه ضلع مدیریت شهری

ملانوری گفت: شورا، شهرداری و شهروندان به عنوان سه ضلع مدیریت شهری هستند و چنانچه تعاملی بین این سه ضلع وجود نداشته باشد، شهر با چالش مواجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری  استاندار خراسان جنوبی در جلسه تکریم و معارفه شهرداران سابق و جدید شهر بیرجند، گفت: خراسان جنوبی، ظرفیت‌های بی نظیری در زمینه‌های کشاورزی، مرز، معدن و گردشگری دارد که می‌توان با فعال سازی آن‌ها ارزش افزوده ایجاد کرده و به معیشت و رفاه خانواده‌ها کمک نمود.

وی افزود: شورا‌های اسلامی و شهرداری‌ها با عنایت به حوزه اختیارات و وظایفی که به عهده دارند، در فعال سازی منابع استان بسیار مؤثرند، لذا لازم است که به این موضوع، ورودی جدی داشته باشند.

ملانوری، شورا‌ها را مجالسی محلی نامید که در کوچکترین نقاط جمعیتی عشایری تا بزرگترین شهر‌ها شکل می‌گیرند و ادامه داد: شورای اسلامی به عنوان حلقه اتصال مردم و دولت، فرصت بزرگی برای خدمت به مردم است.

استاندار خراسان جنوبی، شورا‌های اسلامی شهر و روستا را با اهمیت‌ترین ظرفیت در بحث مدیریت سیاسی و اجتماعی کشور عنوان کرد و اظهار کرد: گاه نحوه شکل گیری شورا‌های اسلامی، در سرنوشت انتخابات‌های مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری، نقشی تعیین کننده و تأثیرگذار دارد.

ملانوری، انتخاب شهردار و دهیار را به عنوان مدیران شهری و روستایی، نخستین و مهمترین وظیفه شورا‌ها برشمرد که در ریل گذاری مدیریت شهری و روستایی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی شهر را موجودی زنده خواند و گفت: شورا، شهرداری و شهروندان به عنوان سه ضلع مدیریت شهری، این موجود زنده را به رشد و کمال می‌رسانند و چنانچه تعاملی بین این سه ضلع وجود نداشته باشد، شهر با چالش مواجه می‌شود.

به گفته استاندار خراسان جنوبی؛ مدیریت شهری خوب، مدیریتی است که رکن شهروندان را معنای واقعی درک کند و او را در همه امورات مشارکت بدهد، لذا از مهمترین وظایف شوراها، زمینه سازی برای مشارکت شهروندان است.

وی سپس از تأثیر مبلمان شهری بر توان و انرژی شهروندان گفت و تصریح نمود: شهرداری سازمانی تک بعدی نیست که فعالیت هایش فقط در بحث خدمات تخصصی شهری خلاصه شود، بلکه عملکردش در همه مسایل جامعه، رشد و توفیق ها، آسیب‌های اجتماعی، ناهنجاری‌ها و ... تأثیرگذار است.

به گفته ملانوری؛ شهرداری باید خود را مسئول تمام مسایل جامعه بداند.

استاندار در ادامه از تلاش‌های شورای پنجم و دکتر جاوید شهردار منتخب این دوره تشکر کرد و گفت: در این دوره، اتفاقات بزرگی در شهر صورت گرفته که مردم فرهیخته شهر آن‌ها را می‌بینند و قدردان هستند.

بهترین شهردار بیرجند هم در این جلسه گفت:در این دوره شهردای بر اساس سه محور شهرداری ارزشی، عدالت محور و فساد ستیز ارائه خدمت خواهیم داد.
وی با بیان اینکه عدالت محوری از اولویت‌های این دوره شهرداری است، گفت: انضباط مالی و اداری سرلوحه کار شهرداری قرار خواهد گرفت.
شهرداری بیرجند گفت: علاوه بر کار‌های عمران وزیبا سازی که در شهر انجام خواهد شد پرداختن به مقوله فرهنگ جز برنامه‌های این دوره شهرداری است.

در این مراسم از ۴ سال تلاش دکتر جاوید شهردار سابق بیرجند تقدیر و دکتر بهترین به عنوان شهردار جدید این شهر معارفه شد.

انتهای پیام / ط آ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.