سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

۵۰ درصد منافع موقوفه صرف خود موقوفه می‌شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در اوقاف برای جلوگیری از مصرف زیاد پول ۵۰ درصد منافع موقوفه را صرف خود موقوفه می‌کنیم برای اینکه باید به موقوفه رسیدگی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در دیدار با آیت الله اشرفی شاهرودی در مشهد گفت: سه گذاره حفظ موقوفات، افزایش منافع آن و نیات واقفین برای اوقاف دارای اهمیت است، باید ۵۰ درصد موقوفه  اجرای نیت عمل شود و مابقی برای حفظ العین و افزایش منافع خرج شود.

او افزود: برای توسعه وقف و درآمدزایی باید مقدماتی نسبت به بسیاری از کارها فراهم شود به ویژه در زمینه پیشرفت کشور نیز ما باید تولید کننده بوده و سازمان اوقاف برای تولید نسبت به گذشته اقدامات خوبی را انجام داده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه  ادامه داد: تاریخ نشان می دهد به موقوفات آن گونه که باید رسیدگی نشده از این رو ما رژیم اجاره داری را عوض کرده و به سمت مشارکت رفتیم.


بیشتر بخوانید


 خاموشی با اشاره به عقد قرارداد با وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: در راستای اجرای طرح مسکن ملی، بسیاری از زمین های حاشیه شهرها با قابلیت تبدیل شدن به مسکن، به این وزرات تحویل می شود و الان در سه استان این موضوع نهایی شده که در چند روز آینده کلنگ  ۸ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در اراک زده می شود.

او با اشاره به اینکه ظرفیت وقف بسیار بالاست ولی باید مکانیزم اداره آن صحیح باشد، تصریح کرد: وقتی وقفی صورت می گیرد واقف باید نسبت به موقوفه خود هزینه کند، حقوق ثبت آن و شناسه ملک را درست کند تا بعد دچار مشکل نشود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه باید تفکر واقف را حفظ کرده و از موقوفات تولید ثروت داشته باشیم، تاکید کرد: باید رقبات برای منفعتی که لایق و در شأن موقوفه است، زیر بار برود.

انتهای پیام/م.ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.