سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید حمایتی دام روستایی

سرپرست اداره کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان گفت: خرید حمایتی با هدف جلوگیری از زیان تولیدکنندگان دام روستایی در استان صورت می‌پذیرد.

مهدی نیلفروش سرپرست اداره کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: با توجه به مصوبه وزیر در خصوص خرید دام روستایی، خرید گوساله زنده پرواری روستایی در استان اصفهان شروع شده است.

او بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۵۰ راس گوساله زنده پرواری روستایی خریداری شده است.

سرپرست اداره کل پشتیبانی امور دام استان اصفها در خصوص نحوه پرداخت هزینه‌ها به دامداران اظهار کرد: هر کیلو گوساله پرواری زنده را به قیمت ۵۹ هزار تومان خریداری می‌شود؛ که حدود ۸۵ درصد هزینه را به صورت نقد تسویه و مابقی آن را یعنی ۲/۲ دهم کیلو گرم کنسانتره دامی مورد تایید را رایگان به فروشنده داده می‌شود.

او از خریداری دام مازاد عشایری گفت: حدود ۵ هزار راس دام مازاد عشایر استان خریداری و گوشت آن‌ها منجمد و ذخیره شده و قرار بر این است که در بین افراد کم درآمد توزیع شود.

نیلفروشان اظهار کرد: گوسفند نر پرواری زنده با قیمت ۶۲ هزار تومان خریداری که ۸۵ درصد نقدی و ۲/۲ دهم درصد کنسانتره دامی رایگان به دامداران پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: دام‌های پرواری برای ذخایر استراتژیک خریداری شده است و شرکت پشتیبانی امور دام موظف شده است که دام‌های پرواری را برای ذخایر استراتژیک خریداری کند که علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی می‌تواند به نیاز گوشتی، در مواقع اضطرار هم یاری برساند.

نیلفروشان درباره حمایت از مصرف کنندگان خاطر نشان کرد: برای حمایت از مصرف کنندگان گوشت گوساله خریداری و توزیع می‌شود که هیچگونه محدودیتی در توزیع آن‌ها وجود ندارد.

او خاطر نشان کرد: قیمت مصوب سر دست گوساله کیلویی ۹۵ هزار تومان، راسته ۹۷ هزار تومان، گردن ۹۳ هزار تومان و قلوه گاه گوساله ۷۰ هزار تومان است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: دام زنده ، خوراک دام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
برای فروش کجا باید مراجعه کرد؟