سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزینه کرد ۹۵ درصد درآمد زکات کرمان برای محرومان

مدیرکل کمیته امداد کرمان از هزینه کرد ۹۵ درصد درآمد زکات استان کرمان در حوزه فقرا و محرومان طی شش‌ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان زکات را یکی از واجبات مهم شرعی دانست و گفت: اگر روحیه کمک به دیگران و پرداخت زکات به فقرا و مستمندان در افراد جامعه تقویت شود، با پرداخت زکات بسیاری از مشکلات نیازمندان به‌ویژه مشکلات معیشتی حل می‌شود.

او بابیان اینکه ۴۳ میلیارد تومان زکات واجب، مستحبی و فطریه طی شش‌ماهه امسال در استان کرمان جمع‌آوری‌شده است افزود: ۹۵ درصد زکات جمع‌آوری‌شده در حوزه فقرا و محرومان و پنج درصد نیز برای ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه (مرمت و بازسازی مسجد و حسینیه) طبق نیت زکات دهندگان هزینه شده است.

صادقی بابیان اینکه زکات جمع‌آوری‌شده در شش‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال۸۹ درصد رشد داشته است، بیان داشت: شهرستان انار با جمع‌آوری بیش‌ترین زکات واجب و مستحبی رتبه برتر زکات استان را در شش‌ماهه نخست امسال به خود اختصاص داده است.

صادقی اظهار کرد: از ۴۳ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری‌شده در شش‌ماهه نخست امسال در استان کرمان دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون برای تأمین جهیزیه زوج‌های نیازمند، چهار میلیارد و ۴۰۵ میلیون تومان برای درمان بیماران نیازمند، ۱۷ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان در حوزه معیشت مددجویان و نیازمندان، یک میلیارد تومان در حوزه مسکن مددجویان و نیازمندان و ۱۱ میلیارد تومان نیز در سایر موارد کمک به مددجویان و محرومان هزینه شده است.

صادقی تصریح کرد: زکات اهدایی نیکوکاران در همان محل جمع‌آوری‌شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.