سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش تولید زباله خانگی در مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: سال ۹۸ روزانه ۲ هزار و ۶۰ تُن زباله تولید می‌شد، اما این رقم در حال کاهش و به هزار و ۹۵۴ تُن رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل کریمیان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد با بیان اینکه سال ۹۹ روزانه ۲ هزار تن زباله خانگی جمع‌آوری می‌شد، اما این میزان در حال حاضر به هزار و ۹۵۴ تن رسیده است، گفت: سال ۹۸ نیز روزانه ۲ هزار و ۶۰ تن زباله تولید می‌شد، اما در حال حاضر با روند ثابت و رو به کاهش تولید زباله مواجه هستیم.

او افزود: حدود ۶۷ درصد از زباله خانگی شهروندان را مواد آلی شامل می‌شود، ۱۰ تا ۱۵ درصد نیز مواد خشک غیرقابل بازیافت و ۲۰ درصد نیز مواد خشک قابل بازیافت است و حدود ۱۱ درصد از ۲۰ درصد زباله‌های خشک قابل بازیافت، از مبداء توسط شهروندان مشهدی تفکیک می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد ادامه داد: طرح جمع‌آوری هوشمند پسماند خشک از طریق نصب اپلیکیشن توسط ۲ شرکت در مشهد در حال اجراست و با استقبال خوب شهروندان مواجه شده است و در حال حاضر ۶۰ هزار نفر در مشهد نرم‌افزار تفکیک هوشمند زباله را نصب کرده اند و امید است شاهد افزایش میزان زباله خشک تفکیکی از مبدا باشیم.

کریمیان بیان کرد: از لحاظ اقتصادی بین تولید زباله و سطح درآمد رابطه مثبت وجود دارد یعنی هر چه میزان درآمد بیشتر شود میزان تولید زباله نیز افزایش می‌یابد و به هر میزان درآمد کمتر شود میزان تولید زباله نیز کاسته می‌شود.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//س.ع

برچسب ها: زباله ، پسماند ، درآمدزایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.