سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت زوج کلاهبردار در بندرعباس

زوج کلاهبردار در بندرعباس به دام پلیس افتاد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ، فرمانده انتظامی استان هرمزگان از دستگیری زوج محکوم متواری به اتهام ۱۰۰ میلیارد ریالی کلاهبرداری به شیوه و شگرد پیش فروش و واگذاری آپارتمان مسکونی طی یک عملیات منسجم اطلاعاتی و پلیسی خبرداد.

سردار غلامرضا جعفری  گفت: در پی وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر کلاهبرداری و انتقال مال غیر تعداد زیادی واحد مسکونی در شهرستان بندرعباس، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: طی اقدامات گسترده فنی، پلیسی و اطلاعاتی محرز شد یک زوج کلاهبردار به بهانه واگذاری آپارتمان و پیش فروش آن، مقادیر قابل توجهی وجه نقد از شکات دریافت و بدون اطلاع آن‌ها تسهیلات بانکی اخذ کرده و از سال ۹۲ تاکنون متواری شده اند.

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: متهمان در دادگاه‌های کیفری و حقوقی هر کدام به چندین فقره حبس شامل ۷ و ۴ سال و جزای نقدی به میزان ۱۱میلیارد ریال و رد مال به شکات محکوم شده بودند.

این مقام ارشد انتظامی استان گفت: طی یک سال رصد اطلاعاتی و اقدامات گسترده فنی محل اختفاء نامبردگان در استان تهران شناسایی و مشخص شد متهمان محل سکونت خود را هر چند ماه یکبار جابجا کرده و از تلفن همراه به ندرت استفاده می‌کنند و یا از خطوط بی نام و متعلق به افراد غیر استفاده می‌کنند.

سردار جعفری افزود: نهایتا پس از شناسایی محدوده اختفاء محکومین متواری تیمی از مأموران با اخذ نیابت قضائی به استان تهران اعزام و طی تعقیب و مراقبت سه روزه در چندین نقطه محل تردد و اختفاء شناسایی شده، متهمان را در حالی که از یک آپارتمان خارج و بصورت پیاده در خیابان در حال حرکت بودند شناسایی و طی عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی بندرعباس  منتقل کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان با تأکید بر اینکه طی بررسی‌های صورت گرفته تاکنون مشخص شده متهمان مذکور در دادسرا‌های کیفری و حقوقی حدود ۲۳۰ نفر شاکی دارند، خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی‌های اولیه به ۴ فقره کلاهبرداری ملکی با ارزشی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال معترف شده اند و تلاش جهت شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.