سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای شبکه فرعی آبیاری بیش از ٣ هزار و ٨٠٠ هکتار از اراضی دشت سیستان

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان از اجرای شبکه فرعی آبیاری بیش از ٣ هزار و ٨٠٠ هکتار از اراضی تحت پوشش طرح آبرسانی دشت سیستان خبر داد.


جعفر زربافتی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:عملیات اجرایی فاز دوم آبرسانی دشت سیستان از مهرماه سال ١٣٩٩ آغاز وتاکنون مطالعه و طراحی سطحی حدود ١١ هزار هکتار با تعداد ۵۵۵ گروه هم آب ازشبکه فرعی به پایان رسیده که از این مقدار سطحی معادل ٣ هزار و ٨۶٨ هکتار آن اجرایی شده است .

جعفر زربافتی افزود :برای ادامه اجرای شبکه فرعی در مزارع ۵ شهرستان حوزه سیستان در سال جاری ٧٠٠ میلیارد ریال اعتبار تأمین و هزینه خواهد شد.

وی تاکید کرد :در اجرای طرح صرفا از پیمانکاران بومی دارای صلاحیت استفاده می‌شود بطوریکه تعداد ٢۵ شرکت پیمانکار بومی، عملیات اجرایی طرح شامل انتقال آب با لوله از محل حوضچه‌های پنج هکتاری به سرمزارع یک هکتاری را برعهده دارند.

زربافتی افزایش بهره‌وری مصرف آب، توزیع پایدار، یکسان ومطمئن آب بین کشاورزان را از اهداف مهم اجرای فاز دوم طرح آبرسانی ۴۶هزارهکتاری دشت سیستان برشمرد و تصریح کرد که این مهم تقاضا محور بوده و براساس درخواست کشاورزان و مشارکت آنان انجام می‌گردد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.