سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال خوب سرمایه گذاران برای حضور در ناحیه صنعتی رضی/ طرح توسعه این ناحیه صنعتی پیگیری می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: با مشوق‌های ارائه شده تلاش شد تا حجم سرمایه گذاری‌ها در مناطق محروم استان گسترش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در جریان بازدید از ناحیه صنعتی رضی گفت: بنا به دلایل مختلف، سرمایه گذاران رغبتی برای حضور در ناحیه صنعتی رضی نداشتند، اما با تکمیل زیرساخت‌ها و ارائه مشوق‌های سرمایه گذاری، از سال ۹۸ به بعد حضور سرمایه گذاران در این ناحیه از افزایش بسیار چشمگیری برخوردار شد به نحوی که در حال حاضر زمینی برای واگذاری در آن وجود ندارد.

او از جمله مشوق‌های ارائه شده برای شکوفایی این ناحیه صنعتی را اعطای مشوق ۵۰ درصدی در قیمت حق بهره برداری زمین بیان کرد و افزود: طبق این مشوق، متقاضیانی که طرح صنعتی خود را در زمان مقرر به پایان رسانیده و موفق به اخذ پروانه بهره برداری می‌شوند از بخشودگی ۵۰ درصدی در اقساط واریزی خود بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل میزان قرارداد منعقد شده با سرمایه گذاران در ناحیه صنعتی رضی را ۲۱ قرارداد برشمرد و افزود: در قالب این ۲۱ قرارداد، تاکنون ۴ واحد تولیدی موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده اند و مابقی قرارداد‌ها نیز در حال احداث طرح صنعتی خود هستند که با بهره برداری از این واحد‌ها گام مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه و رونق اقتصادی منطقه برداشته خواهد شد.

اهلی مساحت حال حاضر ناحیه صنعتی رضی را ۲۳ هکتار برشمرد و افزود: با توجه به استقبال سرمایه گذاران برای حضور در این ناحیه، طرح توسعه آن به طور جد توسط شرکت شهرک‌های صنعتی دنبال می‌شود به نحوی که حتی استاندار محترم نیز پیگیر اجرای هرچه سریعتر طرح توسعه این ناحیه صنعتی هستند.

او تصریح کرد: با توجه به نقش ناحیه صنعتی رضی به عنوان کانون تولید در ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در بخش محروم و مرزی ارشق، تلاش می‌کنیم تا با تامین اعتبارات لازم، زیرساخت‌ها و توسعه این ناحیه صنعتی را تکمیل کنیم.

ناحیه صنعتی رضی در شهرستان مشگین شهر واقع شده است و در حال حاضر تولیدات این ناحیه صنعتی به کشور‌های ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان صادر می‌شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.