سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

اورژانس حدود ۶۸ هزار ماموریت امسال در سیستان و بلوچستان انجام داده است

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه حدود ۶۸ هزار ماموریت توسط اورژانس طی هفت ماهه امسال در سیستان و بلوچستان انجام شده گفت: همچنین در این مدت چهار هزار و ۲۲۵ فقره تصادف در این استان رخ داده است.

  فریبرز راشدی مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت:هم‌اینک ۱۶۱ پایگاه اورژانس در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۱۲۴ مورد در مسیر جاده‌ها و ۳۶ پایگاه داخل شهرها و یک پایگاه اورژانس هوایی در زاهدان است.

وی با اشاره به اینکه سه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ایرانشهر و زابل مستقل هستند افزود: فوریت‌های پزشکی سه وظیفه خدمت رسانی به کسانی که با اورژانس تماس می‌گیرند، بحث بحران و حوادث و سوم اعزام بین بیمارستانی و انتقال بیماران به مرکز استان و یا از مرکز استان به بقیه استان‌ها را انجام می‌دهد.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: دو سوم سیستان و بلوچستان با این تعداد پایگاه پوشش داده شده و برای یک سوم باقی‌مانده حدود ۷۹ پایگاه در سطح استان باید راه‌اندازی که براساس مصوبه وزارت بهداشت کامل این منطقه پوشش داده شود.

وی با اشاره به اینکه با همه این کمبودها تلاش این بوده که خدمات اورژانس را به بهترین شکل ممکن ارائه دهیم خاطرنشان کرد: زمان رسیدن بر بالین بیمار در شهرها بر اساس استاندارد کمتر از هشت دقیقه بوده و ما در سیستان و بلوچستان با امکاناتی که داریم این بازه زمانی حدود ۶ دقیقه و ۳۵ ثانیه است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.