سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امتناع مقام سابق آمریکایی از شهادت علیه ترامپ

وکیل جفری کلارک، از مقامات سابق وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد موکلش قرار نیست برای شهادت درباره حادثه ۶ ژانویه در دادگاه حاضر شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جفری کلارک، از مقامات سابق وزارت دادگستری آمریکا از شهادت علیه دونالد ترامپ امتناع کرد. 

بر این اساس، به گفته وکیل جفری کلارک در روز‌های اخیر موکلش بار‌ها با دونالد ترامپ دیدار داشته، ولی تمامی صحبت‌های رد و بدل شده به صورت محرمانه محفوظ است.

جفری کلارک، دستیار سابق دادستان کل آمریکا در هفته‌های اخیر برای ایراد شهادت و ارائه مدارک و اسناد در مورد حادثه حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه سال جاری به دادگاه احضار شده بود، اما با توجه به پایان مهلت مقرر از سوی هیئت تحقیقات کنگره وی از مراجعه به دادگاه سر باز زد.

وکیل جفری کلارک در نامه‌ای به کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا گفت که مکالمات موکلش با ترامپ محرمانه و در سطح عالی انجام شده است.

کلارک یکی از افرادی است که از ادعای ترامپ مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوی آمریکا حمایت کرده بود. گفته می‌شود کلارک قصد داشت در زمان آشوب‌های انتخاباتی جفری روزن، سرپرست سابق دادستان کل آمریکا را برکنار کند و خودش جانشین وی شود.

وی می‌خواست با این کار تحقیقاتی گسترده در مورد ادعا‌های رییس جمهور سابق آمریکا مبنی بر تقلب در روند رای گیری و انتخابات انجام دهد.
هر مک دوگالد، وکیل جفری کلارک در نامه خود به کمیته تحقیقات کنگره نوشت: کلارک تابع یک امانت مقدس است. هیئت تحقیقات کنگره نیز در واکنش به این اقدام جفری کلارک اعلام کرد: او زمان خیلی کوتاهی برای همکاری با ما دارد. ما به اطلاعات و اسناد وی در مورد روز حادثه نیاز داریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.