سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری چهلیمن روز رحلت آیت الله حسن زاده آملی در تبریز

مراسم چهلمین روز رحلت عالم ربانی و دانشمند بزرگ اسلام، مرحوم آیت الله حسن حسن زاده آملی، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و اقشار مختلف مردم در مسجد شهید مدنی (شکلّی) تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام بنی فاطمه با تاکید بر شخصیت بزرگ عالم وارسته، مرحوم آیت الله حسن زاده آملی، گفت: ایشان طبق روال طلبگی یک فیلسوف و دانشمند و عارف بی بدیل بود و در عین حال یک رکن اصلی در حوزه علمیه بود و شاگردان بزرگی تربیت کرد.

اوافزود: ایشان به علومی مانند آناتومی تسلط کامل داشت، کل تفسیر مجمع البیان را که سنگین‌ترین و اجتهادی‌ترین تفسیر موجود است را تصحیح کرده بودند.

حجت الاسلام بنی فاطمه با بیان اینکه، مرحوم آیت الله حسن زاده آملی در عین اینکه جامع همه علوم بود و بر سی علم تسلط کامل داشت خاطر نشان کرد: لقب علامه برازنده‌ترین اسم برای ایشان است، کسی که با عالم ملکوت ارتباط عمیقی داشت و علوم اهل بیت (ع) در سینه اش جاری بود.

او افزود: علمایی همچون آیت الله حسن زاده آملی در کنار تحصیل علم و پرورش شاگردان فراوان عامل به علم نیز بوده و الگوی بسیاری از شاگردان و مریدان خود شده بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: علمای اسلام ، علم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.