سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رزمایش کنترل بیماری هاری در خمین

رزمایش کنترل بیماری هاری با هدف پیشگیری از انتقال این بیماری در خمین اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،به منظور پیشگیری انتقال بیماری رزمایش استانی کنترل بیماری هاری در خمین اجرا شد.

محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به این که در این رزمایش سگ‌ها علیه بیماری هاری ایمن سازی شدند گفت: اقدامات پیشگیرانه و مبارزه‌ای در برابر بیماری‌های مشترک از برنامه‌های اولویت دار اداره کل دامپزشکی این استان است.

شانقی افزود: بیماری هاری قابل پیشگیری بوده و افرادی که توسط حیوانات اهلی و وحشی گاز گرفته می‌شوند اگر در اسرع وقت به مراکز پیشگیری هاری مراجعه کنند با دامنه مخازرات هاری مواجه نمی‌شوند.

او اضاف کرد: هاری یک بیماری ویروسی مشترک انسان و حیوان در سیستم اعصاب مرکزی است که از طریق گزش حیوان آلوده مانند سگ، گربه و روباه به انسان منتقل می‌شود و در صورت بروز علایم هاری این بیماری درمان ناپذیر است و سرانجام به مرگ منجر می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: آموزش و آگاهی‌بخشی به بهره‌برداران در روستا‌ها و دامداری‌های سنتی و صنعتی استان مرکزی، آموزش‌های چهره به چهره، توزیع دست نوشته و بروشور‌های آموزشی و ارسال پیامک‌های آموزشی از دیگر اقدامات این اداره کل برای مقابله با بیماری‌ها مشترک بین انسان و دام است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.