سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلام باران پاییزی به آسمان استان فارس + فیلم

نخستین بارش باران پاییزی امروز جمعه چهاردهم آبان‌ماه موجب لطافت و پاکیزگی هوای آسمان فارس شد و طراوت خاصی به این استان بخشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در پی ورود یک سامانه بارشی به استان از بامداد امروز (جمعه چهاردهم آبان‌ماه) نخستین باران پاییزی نقاط استان را فرا و جلوه پائیزی به خود گرفته است.

آغاز موج تازه بارندگی در استان فارس موجی از شادمانی و شکرگزاری بین مردم به ویژه کشاورزان ایجاد کرده است.

مهرداد قطره سامانی مدیرکل هواشناسی استان فارس پیشتر از این اعلام کرده بود که سامانه جدید بارشی از بامداد جمعه ۱۴ آبان‌ماه وارد استان می‌شود و موجب بارندگی در مناطق شمالی و جنوب شرق استان خواهد شد علاوه بر آن پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش شدید دما در هفته آینده دارد.


بیشتر بخوانید:


او با بیان اینکه این سامانه بارشی برای روز جمعه، مناطق شمالی، مرکز و جنوب شرق استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، افزود: برای روز شنبه ۱۵ آبان‌ماه بارش پراکنده برای جنوب شرق استان همراه با وزش باد شدید و در ساعت‌های بعدازظهر پارش پراکنده در مناطق شمالی استان و در ساعت‌های شب با کاهش محسوس دما رو به رو خواهیم بود.

قطره‌سامانی ادامه داد: بارش‌ها عمدتا به صورت رگبار و رعدو برق خواهد بود و برای روزیکشنبه ۱۶ آبان‌ماه کاهش دمای شبانه و تداوم آن را طی شب‌های بعد خواهیم داشت.

او اعلام کرد که بارش‌ها برای شهرستان شیراز قابل ملاحظه نیست و بیشتر بارش‌ها موقتی و رگبار پراکنده است.

قطره سامانی با توجه به روند کاهشی دما در سطح استان به کشاورزان و بهره‌برداران در مناطق شمالی استان هشدار داد و توصیه کرد که اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارت و سرمازدگی زودرس پاییزه به محصولاتشان را انجام دهند.

او همچنین  هشدار داد  مردم از رفتن به مناطق کوهستانی و سخت گذر و قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها و نزدیک شدن به مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.