سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل ستاد دیه اصفهان:

۶۸۰ زندانی غیر عمد در اصفهان گرفتار بند هستند

مدیرعامل ستاد دیه اصفهان گفت: ۶۸۰ زندانی به دلیل جرائم غیر عمد و با بدهی ۹ هزار میلیارد ریال در استان گرفتار بند و زندان هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اسدالله گرجی زاده مدیرعامل ستاد دیه اصفهان گفت: از میان ۶۸۰ زندانی، ۱۲ نفر زن و مابقی مرد و بدلیل بدهی در زندان‌های استان اصفهان هستند.

وی بیان کرد: محکومیت مالی ناشی از بدهکاری به دیگران، مهریه و دیه از جمله عوامل ورود این افراد به بند است.

مدیرعامل ستاد دیه اصفهان ادامه داد: کمبود اطلاعات حقوقی و بی توجهی به قوانین باعث گرفتاری آنان شده که لازم است سطح آگاهی جامعه افزایش یابد.

وی جلب مشارکت خیران برای آزادی زندانیان را مهم برشمرد و اظهار داشت: امسال ۳۷۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان آزاد شدند که کل بدهی آنان یکهزار و ۲۲۰ میلیارد ریال بود و خیرین ۲۵۰ میلیارد ریال آن را کمک کردند.

گرجی زاده با بیان اینکه ۴۷ درصد از کل بدهی را شاکیان بخشیدند، اضافه کرد: ۲۴۰ میلیارد ریال از بدهی با صدور حکم اعسار و ۱۰۰ میلیارد ریال آن نیز از صندوق خسارت بدنی و تسهیلات بانکی تامین شد.

وی تاکید کرد: آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و کمک به کاهش ورودی زندانیان از اهمیت خاصی برخوردار است و به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

گرجی زاده با بیان اینکه از میان کل زندانیان آزاد شده امسال ۱۴ نفر زن بودند، یادآور شد: این اقدام به حفظ بنیان خانواده و کاهش دغدغه‌های اجتماعی آنان کمک خواهد کرد.

زندانیان جرایم غیرعمد شامل محکومان به پرداخت دیه ناشی از تصادف و حوادث کارگاهی، مهریه و نفقه و بدهی‌مالی هستند.

ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان اصفهان از رمضان سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون حدود ۱۷ هزار پرونده جرائم غیر عمد را مورد بررسی قرار داد که پس از اقدامات لازم از جمله مشاوره و تخفیف و گذشت رضایتمندانه از شاکیان و تامین اعتبارات از محل وجوه خیران و نیکوکاران و همچنین اعتبارات مصوب دولتی، بیش از سه هزار نفر در سال گذشته با پرداخت تسهیلات این ستاد از زندان آزاد شدند.

منبع:ایرنا


انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.