سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار نارنجی هواشناسی در قم /مردم از مسیرهای جریان آب دوری کنند

هواشناسی قم با اعلام هشدار نارنجی از مردم خواست از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، اداره‌کل هواشناسی قم با اعلام هشدار سطح نارنجی بارش باران و سیلاب در قم تاکید کرد: فعالیت سامانه بارشی در  استان که از امروز  آغاز شده است تا شانزدهم آبان‌ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

بر اساس این گزارش سامانه بارشی که از سیزدهم آبان‌ماه در قم فعال شده است، بارش شدید باران و کاهش محسوس دما را در پی خواهد داشت.

سامانه مذکور تا یکشنبه هفته آینده شانزدهم آبان‌ماه ادامه پیدا می‌کند و کل استان قم نیز تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت.

گزارش هواشناسی قم حاکی است: وزش شدید باد، سیلابی شدن مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، لغزندگی جاده و معابر، کاهش دید افقی، کاهش محسوس دما و وقوع رعد و برق از مخاطره‌های این سامانه بارشی است.

 بر این اساس  پرهیز از تردد و توقف در کنار رودخانه و مسیل‌ها، انجام اقدامات لازم توسط گلخانه داران برای مقابله با کاهش دما، اتخاذ تمهید‌ات لازم در مورد پیشگیری و رفع آبگرفتگی معابر، احتیاط لازم در عبور و مرور جاده‌ای و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوری از سوی شهروندان باید مورد توجه قرار گیرد.

هواشناسی استان بر  تسریع در برداشت و جابه‌جایی محصول‌های برداشت شده باغی و زراعی به انبار و اتخاذ سایر تمهید‌ات جهت پیشگیری از خسارت به محصول‌های کشاورزی نیز تاکید کرده است.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.