سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح توسعه متوازن شهرستان گرمسار در حال اجراست

فرماندار گرمسار با بیان اینکه طرح توسعه متوازن با هدف رفع مشکلات و ایجاد فرصت‌های شغلی در این مناطق تهیه و تدوین شده گفت: همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برای اجرایی شدن طرح مذکور ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،مجتبی بوربور فرماندار گرمسار در جلسه شورای در فرمانداری گرمسار گفت :عملیاتی‌شدن طرح توسعه متوازن هدف تشکیل کارگروه ویژه‌ای در شهرستان گرمسار است تا زمینه توسعه عمران و آبادانی بیش از پیش این منطقه را فراهم کند.

او به ظرفیت‌های مختلف و مناسب شهرستان گرمسار نیز اشاره کرد و گفت: امکان واگذاری پنج هزار واحد مسکونی به متقاضیان واجد در این شهرستان وجود دارد.

بوبور تصریح کرد: گرمسار در بخش تولید تخم‌مرغ، محصولات گلخانه‌ای و محصولات کشاورزی به ویژه گندم، جو و انجیر رتبه اول و در بخش تولید گوشت سفید نیز رتبه دوم استان سمنان را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گفته‌های وی، تامین آب آشامیدنی و صنعتی مهمترین درخواست مردم گرمسار از دولت است.

او میزان حق‌آبه این شهرستان را، چهار هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه اعلام و بیان کرد که با وجود کم‌آبی در فصل تابستان، حق‌آبه این شهرستان کمتر از یک هزار لیتر است.

بوربور از آمادگی بخش خصوصی برای ایجاد سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد یورو توسط بخش خصوصی در زمینه تولید لاستیک ماشین در گرمسار خبرداد و گفت: طرح مذکور، زمینه اشتغال سه هزار نفر را به صورت مستقیم فراهم خواهد کرد.

او از کسب رتبه نخست کشوری در استخراج معادن و وجود معادن غنی در گرمسار خبرداد و افزود: طرح‌های بزرگی در دست اقدام است که با تکمیل و بهره‎برداری از آن‎ها تحول شگرفی در منطقه ایجاد می‌شود.

افزایش سرانه حق‌آبه، رفع مشکلات موجود در این بخش و توجه بیشتر مسوولان به موارد مذکور از دیگر موارد مورد تاکید بوربور است.

او گفت: تامین منابع اعتباری مورد نیاز برای حل مسائل و مشکلات مطرح شده، نیازمند اهتمام بیش از پیش مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط است.

کشاورزی منطقه گرمسار و آرادان در خطر نابودی است

نماینده مردم گرمسار و آردان در مجلس شورای اسلامی نیز کمبود آب را مهمترین مشکل مردم این منطقه عنوان و بیان کرد: دامداران و کشاورزان منطقه اکنون با بحران کمبود آب مواجه هستند و در صورت استمرار این مشکل، بخش کشاورزی با خطر نابودی مواجه می‌شود.

اردشیر مطهری نیز در این نشست بر لزوم تکمیل طرح‌های آبرسانی در این شهرستان‌ها تاکید و بیان‌کرد: طرح‌های مطالعاتی زیادی در دست اقدام است که با تکمیل و عملیاتی‌شدن آن، مشکل کم‌آبی مناطق مذکور مرتفع می‌شود.

انتهای پیام /  ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.