سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث سایت پرنده نگری هشیلان یکسال دیگر زمان می‌برد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از احداث سایت پرنده نگری تالاب هشیلان تا یک سال آینده خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این سایت پس از وقفه‌ای تقریبا ده ساله نیمه نخست سال ۱۴۰۱ به بهره برداری می‌رسد گفت: ساخت سایت پرنده نگری تالاب هشیلان از سال ۹۱ شروع شد، اما به دلیل کمبود اعتبار کار ساخت آن در دوره‌ای متوقف شد.
او افزود: با مکاتبات صورت گرفته با سازمان محیط زیست امسال ۶ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این سایت مصوب شد که از این میزان تاکنون یک میلیارد تومان اختصاص یافته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: سایت پرنده نگری هشیلان در دو طبقه به ارتفاع ۹۷۴ متر و مساحت ۱۵۰۰ متر ساخته می‌شود و در طبقه همکف آن ۷ سوئیت برای دوستداران محیط زیست در نظر گرفته شده است و در طبقه دوم نیز سالنی برای استقرار تلسکوپ‌های پیشرفته احداث می‌شود.
او با اشاره به کاربرد‌های این سالن بیان داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی بین جوامع محلی و دوستداران محیط زیست، سرشماری گونه‌های مختلف پرندگان از موارد مورد استفاده این سالن است.
یاوری اظهار داشت: تالاب هشیلان از تالاب‌های منحصر به فرد کشور است که اکو سیستم متنوعی از پرندگان، خزندگان و جانوران دارد.
او افزود: با توجه به اینکه تالاب هشیلان یکی از مناطق بکر استان برای جذب گردشگر است با چند سرمایه گذار برای احداث اقامتگاه گفتگو شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها آب این تالاب تابستان خشک شد، اما با همکاری شرکت آب منطقه‌ای دوباره آبگیری و اکنون پرندگان و جانوران به حیات خود ادامه می‌دهند.
گفتنی است : در تالاب هشیلان حدود ۸۰ گونه جانوری زیست می‌کنند.

انتهای پیام/ق

برچسب ها: محیط زیست ، تالاب ، پرنده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.