سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحلیل تکنیکال بورس؛

رشد شاخص‌ها در گروی شکست مقاومت‌های مهم

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: رشد شاخص‌های بورسی در گروی افزایش حجم معاملات و شکست مقاومت‌های مهم پیش رو است.

آرتا اسدی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تحلیل تکنیکال شاخص کل بورس گفت: شاخص کل در یک روند اصلاحی قرار داشت که تقریبا از اوایل شهریور ماه شروع شده بود اما در حال حاضر با سه روز مثبت پی در پی به احتمال زیاد این شاخص از ناحیه بحرانی چند روز قبل خارج شده و می‌تواند رشد کند. اما دامنه اصلی نوسان فعلی بین ناحیه نیم فیبوناچی یعنی  تراز یک میلیون و ۳۴۲ هزار واحد تا یک ‌میلیون و ۴۶۹ هزار واحد است که در یک کانال نوسانی قرار دارد، پس شاخص کل یک مقاومتی ضعیف را در مقابل خود دارد که محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد است که اگر در این هفته شکسته شود رشد شاخص ادامه پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید  


اسدی تشریح کرد: اما در حوزه حجم معاملات رشد زیادی را نمی‌بینیم که این امر باعث می‌شود روند، قدرت زیادی پیدا نکند. اندیکاتور استوتکستیک و rsi نشان دهنده  شدت، توان و قدرت پرتاپ هستند  که در این ها رشد را مشاهده می کنیم. در rsi به عدد ۵۰ نزدیک شده ایم که این امر نشان می‌دهد شاخص در حال قدرت گیری است، ولی این روند نیازمند تقویت حجم معاملات است. اگر حجم تقویت نشود احتمال اینکه شاخص برگردد و رشد نکند وجود دارد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با شاخص فرابورس گفت:  در شاخص فرابورس به مانند شاخص کل بورس، رشد ریزی را مشاهده می‌کنیم که از سه روز پیش شروع شده است. در شاخص فرابورس شاهد برخورد با سقف بالای کانال هستیم و  شاخص وارد ناحیه مقاومتی بالای کانال شده است. این ناحیه برای فرابورس ناحیه بحرانی است. همچنین با توجه به این امر که شاخص فرابورس با ناحیه نیم فیبوناچی برخورد داشته و در کنار وجود مقاومت تاریخی ۲۰ هزار و ۱۸۹ هزار واحدی، باید  بگوییم سه مقاومت بر روی هم همپوشانی ایجاد کرده‌اند و شاخص کل فرابورس در حال حاضر با یک مقاومت قدرتمند رو به رو است.

وی افزود: همچنین اندیکاتور استوکستیک و rsi نشان دهنده  این امر هستند که اگر حجم تقویت شود این مقاومت رو به بالا شکسته می‌شود، اما باید در نظر داشت کانالی که در اوایل شهریور ماه به صورت نزولی بر روی شاخص فرابورس ایجاد شده و همچنان  ادامه پیدا کرده، کانال قدرتمندی است و شکستن این کانال کمی سخت است، اما اگر شاخص کل بورس رشد کند و بازار حجم بخورد امکان رد شدن از این کانال برای فرابورس هم وجود دارد.

اسدی در رابطه با شاخص هم وزن نیز عنوان کرد: در شاخص کل هم وزن شاهد یک کانال نزولی قدرتمند هستیم. همچنین علاوه بر این مورد شاهد یک کف در ناحیه ۳۶۹ هزار واحد تا ۴۷۴ هزار واحد هستیم. این ناحیه مقاومتی برای ۱۲ ماه گذشته است که در سال گذشته شاهد نوسان شاخص کل هم وزن در این ناحیه بوده‌ایم.


وی ادامه داد: شاخص کل هم وزن در وضعیت بحرانی قرار دارد. زیرا با توجه به این امر که با حمایت قدرتمندی رو به رو است اگر این حمایت شکسته شود می‌توانیم ریزش شدیدی را شاهد باشیم. اما اگر مانند موارد قبلی با حجم بالا حمایت شود این شاخص می‌تواند خودش را تا ناحیه ۴۱۴ هزار واحدی رشد دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.