سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کرمان مطرح کرد؛

تحقق رسیدگی تمام الکترونیک به پرونده ها از سیاست‌های قوه قضاییه

بخشی تحقق رسیدگی تمام الکترونیک به پرونده ها را یکی از سیاست‌های قوه قضاییه در مسیر هوشمندسازی و بهره گیری از سیستم‌های نوین دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی بخشی، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان در شورای انفورماتیک دادگستری کل استان کرمان گفت: قریب به  ۱۰ درصد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی استان کرمان، طی امسال به صورت تمام الکترونیک رسیدگی شده اند.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون، بالغ بر ۳۳۳ هزار و ۱۳۳ پرونده به دستگاه قضایی استان کرمان وارد شده که از این تعداد، ۳۳ هزار و ۴۱۳ پرونده به صورت تمام الکترونیک مورد رسیدگی قرار گرفته اند.

بخشی تحقق رسیدگی تمام الکترونیک به پرونده را یکی از سیاست‌های قوه قضاییه در مسیر هوشمندسازی و بهره گیری از سیستم‌های نوین دانست و ادامه داد: تمامی واحد‌های قضایی، مکلف به اجرای سیاست‌های مورد نظر قوه قضاییه هستند و از این رو در استان کرمان، کار رسیدگی تمام الکترونیک به پرونده‌ها آغاز شده و در جریان است.

او  با اشاره به وجود مشکلاتی در مسیر رسیدگی تمام الکترونیک به پرونده‌ها به ویژه در شعب تجدید نظر، بیان کرد: مشکلات و موانع پیش روی اجرای این طرح با همفکری روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های استان جمع بندی شده و پیگیری‌های لازم در سطح کشوری برای حل آن‌ها انجام خواهد شد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که از مجموع ۵۹۹ شعبه استان کرمان، ۲۵۸ شعبه، پرونده بدون کاغذ و الکترونیکی تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: شهرستان‌های انار و بردسیر، رسیدگی تمام الکترونیک به پرونده را محقق کرده اند که جای قدردانی دارد.

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.