سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دادگستری:

پیشبرد طرح‌های گرمسار به هماهنگی ملی نیازمند است

وزیر دادگستری گفت: پیشبرد طرح‌های مختلف توسعه‌ای در شهرستان‌های گرمسار و آرادان در غرب استان سمنان به هماهنگی و تعامل ملی نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امیر حسین رحیمی وزیر دادگستری در سفر هیات دولت به استان سمنان، در بازدید از طرح‌های مختلف شهرستان‌های آرادان و گرمسار به طرح احداث بندرخشک در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار اشاره  و گفت : اجرای این طرح نیازمند دریافت مجوز‌های لازم و پیش‌بینی مکان مناسب برای احداث است.

او نبود هماهنگی میان وزارتخانه‌ها را مهمترین مانع اجرای پروژه بندرخشک خواند، گفت: امید است با حل مشکلات مذکور، زمینه‌های لازم برای ایجاد بندر خشک در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار فراهم شود.

رحیمی از طرح این موانع و مشکلات در مصوبات سفر امروز رئیس جمهوری و هیات همراه به استان سمنان خبرداد.

او به بزرگترین سیلوی در حال احداث شرق کشور در گرمسار اشاره و بیان کرد: سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار به‌عنوان بزرگترین سیلوی شرق کشور در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار ساخته می‌شود و در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصد رسیده است.

وزیر دادگستری ادامه داد: حدود هشت سال از آغاز اجرای این طرح می‌گذرد و پیشرفت آن سرعت کمی داشته است.

طرح آبرسانی به گرمسار و آرادان بررسی می‌شود

او با ابراز امیدواری در تامین بودجه مورد نیاز تکمیل طرح سیلوی گرمسار در سفر هیات دولت به استان سمنان، گفت: نظارت‌ها در روند تکمیل طرح مذکور باید افزایش یابد تا در مدت زمان قابل قبولی شاهده بهره‌برداری از آن باشیم.

طرح‌ها آبرسانی و تصویه‌خانه آّب به شهرستان‌های گرمسار و آرادان از دیگر طرح‌هایی بود که وزیر دادگستری به آن اشاره و بیان‌کرد: طرح ارتقای ظرفیت تصفیه خانه آب گرمسار، پیشرفت قابل توجهی داشته‌است، اما تکمیل فاز نخست آن، نیازمند اعتبارات است.

او هدف از افزایش ظرفیت این تصفیه‌خانه را از ٣٢٠ به ۵٢٠ لیتر بر ثانیه و تامین بهتر آب شرب شهرستان‌های گرمسار و آرادان عنوان کرد.

رحیمی با مهم خواندن طرح آبرسانی به شهر‌های کم آب گرمسار، آرادان و ایوانکی، بیان کرد که این طرح با پیش بینی تامین آب به میزان ۲۱ میلیون متر مکعب در سال از سد نمرود در دست احداث است.

او گفت: اجرای این طرح با موانعی مواجه است که افزایش هماهنگی میان استان‌های تهران و سمنان از جمله راه‌های رفع این معضلات است.

وزیر دادگستری از طرح و بررسی این طرح در مصوبات نهمین سفر استانی رئیس جمهوری به استان سمنان خبرداد.

پیش‌بینی اعتبارات لازم برای راهسازی گرمسار به فیروزکوه

رحیمی همچنین به بازدید از طرح راهسازی گرمسار به فیروزکوه که راه دسترسی گرمسار - سیمین دشت - فیروزکوه است اشاره کرد که این طرح در چهار مرحله در بخش استحفاظی شهرستان گرمسار در حال اجراست.

او راهسازی گرمسار به فیروزکوه را راه مواصلاتی خواند که که جنوب کشور را به شمال متصل می‌کند.

وزیر دادگستری اضافه کرد: اتصال گرمسار و سمنان به شمال کشور، تنها هدف این راهسازی نیست بلکه راه‌اندازی این جاده، سبب کاهش زمان سفر مسافران جنوب به شمال کشور می‌شود.

او بیان کرد: مسافران که از جنوب عازم شمال کشور هستند، با احداث این جاده دیگر از عبور از استان تهران بی نیاز می‌شوند و به راحتی از جاده قم به گرمسار می‌توانند به مقصد خود در شمال کشور برسند.

او بر اهمیت این طرح نیز تاکید کرد و گفت: اعتبارات لازم به منظور اجرای پروژه فیروزکوه در مصوبات پیش‌بینی می‌شود.

حل مشکلات تنظیم بازار با صدور دستور رئیس جمهوری

فقدان هماهنگی میان چند وزارتخانه و مشکلات تنظیم بازار از دیگر موضوعاتی بود که وزیر دادگستری به آن اشاره کرد و گفت: دولت از ابتدا با مشکل نبود هماهنگی‌های لازم میان وزارت‌های صمت، جهادکشاوری و دادگستری در مسئله تنظیم بازار مواجه بود.

او تاکید کرد که با دستور رئیس جمهوری، انسجام لازم میان این وزارتخانه‌ها ایجاد شد.

از دیگر خبر‌های مورد اشاره رحیمی، تشکیل ستاد تنظیم بازار با نظارت معاون اول رئیس جهوری است که در گذشته زیر نظر وزارت صمت بوده است.

او به تشکیل کمیته اقدام مشترک میان سه وزارتخانه نیز اشاره کرد و پیگیری مقوله نظارت را از وظایف این کمیته خواند.

وزیر دادگستری کمبود بازرس را از مشکلات نظارت بر بازار معرفی کرد و گفت: افزایش نظارت‌ها از تولید تا مصرف به گونه‌ای طراحی شده است که از ظرفیت‌های مردمی نیز به درستی استفاده شود.

مرغ منجمد ارزان می‌شود

او همچنین در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران به نشست تنظیم بازار در روز گذشته اشاره کرد و کاهش قیمت مرغ منجمد از کیلویی ۲۵۰هزار ریال به ۲۰۰ هزار ریال را از مصوبات این نشست خواند.

رحیمی گفت: اجازه عرضه بیش از قیمت مصوب این کالا در میادین تره‌بار و خارج از این میادین، وجود ندارد.

او افزایش توزیع مرغ گرم و تخم‌مرغ در میادین تره‌بار به منظور تامین نیاز شهروندان را خواستار شد و ابراز داشت: قیمت مصوب تخم‌مرغ به صورت فله‌ای و شانه‌ای ۴۳۰هزار ریال است که برخی با بسته‌بندی‌های متفاوت قیمت عرضه آن را افزایش می‌دادند.

انتهای پیام / ن 

برچسب ها: سفر استانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.