سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر میراث فرهنگی از آثار هنری ثبت یونسکو شده در مهدیشهر بازدید کرد

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز پنجشنبه در قالب برنامه‌های نهمین سفر دولت سیزدهم در استان سمنان از آثار صنایع دستی هنرمند مهدیشهری که ثبت یونسکو شده بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، اثر «سیده فاطمه خادمیان» هنرمند صنایع دستی شهرستان مهدیشهر استان سمنان با عنوان «شال شماره‌دوزی» در «رشته رودوزی سنتی»، موفق به دریافت مهر اصالت یونسکو شده است.

شال شماره دوزی هنرمند استان سمنان (مکنه) در برنامه داوری نشان بین المللی صنایع دستی ۲۰۱۶ موفق به دریافت مهر اصالت یونسکو شده است.

سه اثر خادمیان در رشته‌های شال شماره دوزی سنگسری (مکنه)، لباس زنان ایل سنگسر (کژین) و رومیزی ناهارخوری تا کنون نشان ملی اصالت را نیز کسب کرده است.

به وزیر میراث فرهنگی در این بازدید که در عمارت خیل خان شهرستان مهدیشهر استان سمنان انجام شد، کت دستبافت سنتی ایل عشایر طایفه سنگسری اهدا شد که ضرغامی نیز آن را بر تن کرد.

داوری مهر اصالت از سال ۲۰۰۰ میلادی زیر نظر یونسکو آغاز شده است و این مراسم هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود. ایران از سال ۲۰۰۷ به این برنامه پیوسته و در همان سال، ۶ اثر صنایع دستی کشور موفق به دریافت این مهر شده‌اند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در این سفر به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری به شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر رفته است و از نزدیک با فعالان این عرصه دیدار و مشکلات آن‌ها را جویا می‌شود.

بازدید از طرح‌های عمرانی در حوزه گردشگری، بافت تاریخی و کارگاه‌های صنایع دستی از جمله برنامه‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به استان سمنان است.

انتهای پیام / ن 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.