سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز تاسف روسیه از عدم تغییر وضعیت امنیتی افغانستان

وزارت امور خارجه روسیه با ابراز تاسف از تغییر وضعیت امنیتی افغانستان اعلام کرد که با روی کار آمدن طالبان وضعیت تغییر چشمگیری نکرده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه روسیه از عدم تغییر وضعیت امنیتی افغانستان پس از قدرت گرفتن طالبان ابراز تاسف کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «با تاسف می‌توانم بگویم که با روی کار آمدن طالبان وضعیت تغییر چشمگیری نکرده است و نمونه آن حملات تروریستی در شهرهای افغانستان است که توسط داعش سازماندهی می‌شود.»

اشاره سخنگوی وزارت خارجه روسیه به حمله دو روز پیش داعش به شفاخانه نظامی سردار داوودخان در کابل و پیش از آن حملات مرگبار این گروه بر مساجدی در قندوز و قندهار بود.

زاخارووا همچنین تلاش‌های آمریکا برای استقرار زیرساخت‌های نظامی خود در کشورهای همسایه افغانستان را از عوامل ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه خواند.

وی افزود که تلاش‌های آمریکا برای روسیه غیر قابل قبول است و روسیه در چنین اقداماتی خطرات جدی تضعیف ثبات منطقه را می‌بیند.

روسیه پیش از این نیز نسبت به تلاش آمریکا برای استقرار پایگاه‌های نظامی خود در کشورهای همسایه افغانستان واکنش نشان داده و گفته بود که آمریکا و ناتو در تلاشند تا خود را به مرزهای روسیه نزدیک کنند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.