سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال سابقه تخفیف بیمه به خریدار خودرو بدون اجازه فروشنده ممنوع است

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان گفت: انتقال سابقه تخفیف عدم خسارت بیمه خودرو به فرد خریدار بدون اجازه فروشنده، اقدامی غیرقانونی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سیدهادی مصطفوی, معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان اظهار داشت: در این باره هم شرکت بیمه گر متخلف تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرد و هم باید نسبت به اعاده سابقه و اعمال سابقه تخفیف در حق انتقال دهنده و صدور گواهی سابقه عدم خسارت برای وی اقدام کند.

او افزود: با توجه تبصره ماده ۶ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه و نیز بخشنامه مرتبط با آن اعلامی هشتم دی ماه سال گذشته از سوی شرکت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، هر گونه انتقال سابقه تخفیف عدم خسارت از انتقال دهنده خودرو بدون مجوز غیرقانونی است.

معاون دادستان همدان گفت: مطابق با آن بخشنامه، سابقه تخفیف عدم خسارت متعلق به انتقال دهنده خودرو است و تنها می‌تواند هنگام انتقال به همسر، والدین یا فرزندان خود این سابقه را انتقال دهد و درصورتی که مالک اولیه خودرو تمایلی به انتقال آن نداشته باشد، شرکت بیمه گر مؤظف به ارائه گواهی برای مالک بوده تا برای شخص انتقال دهنده محفوظ بماند.

مصطفوی بیان کرد: با این وجود و طبق گزارش‌های رسیده، برخی از شرکت‌های بیمه گر در استان همدان پس از نقل و انتقال خودرو، بدون رضایت و یا اطلاع انتقال دهنده مبادرت به انتقال سابقه تخفیف عدم خسارت برای مالک جدید خودرو می‌کنند که این اقدام موجب تضییع حقوق قانونی شخص انتقال دهنده می‌شود.

ان با بیان اینکه موضوع با مدارک و اسناد به شرکت بیمه مرکزی ابلاغ شده است، گفت: از شرکت بیمه مرکزی خواسته شده تا دوباره بخشنامه مورد نظر را به شرکت‌های بیمه گر ابلاغ نماید همچنین در صورتی که شرکت بیمه گر بدون رضایت مالک اولیه (انتقال دهنده) مبادرت به اعمال سابقه تخفیف عدم خسارت کرده، با قید فوریت نسبت به اعاده سابقه و اعمال سابقه تخفیف در حق انتقال دهنده و نیز صدور برگ الحاقی یا گواهی سابقه عدم خسارت اقدام کند.

سیدهادی مصطفوی, معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان تأکید کرد: با این وجود برای حمایت از حقوق عامه هرگونه تخلف از اجرای مقررات قانونی از سوی شرکت‌های بیمه گر مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد و مطابق قانون با شرکت متخلف برخورد قضایی می‌شود.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.