سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث دو مجتمع گلخانه‌ای با ۱۳۰ هکتار وسعت در شهرستان بروجن

روند اجرایی احداث دو مجتمع گلخانه‌ای با ۱۳۰ هکتار وسعت در شهرستان بروجن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین بهرامی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی در دشت‌های کشاورزی استان ۴۰ درصد مشکل کم‌آبی را جبران خواهد کرد.

او افزود: بارندگی سالانه از دشت سفیددشت شهرستان بروجن کمتر از ۲۰۰ میلی‌متر است و امکان کشت محصولات کشاورزی دیم وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


بهرامی اضافه کرد: با اجرای طرح‌های آبخیزداری و تغذیه مصنوعی در این منطقه می‌توان سالانه ۷۰۰ تا ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب را مهار و ذخیره‌سازی کرد.

او با اشاره به خشک شدن تمامی چاه‌های کشاورزی و کاهش شدید منابع آب دشت سفیددشت شهرستان بروجن بر اثر خشکسالی‌های یک دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: اکنون زمین‌های درجه یک کشاورزی در این منطقه به بیابان تبدیل و تعطیل شده است.

بهرامی تصریح کرد: توسعه گلخانه‌ها، تغییر الگوی کشت و هدایت کشاورزان برای کشت محصولات کم‌آب‌بر از مهم‌ترین ضرورت‌ها برای گذر از بحران و شرایط سخت کنونی است.

او گفت: هم‌اکنون درخواست‌های زیادی برای احداث گلخانه در زمین‌های کشاورزی دشت سفیددشت شهرستان بروجن وجود دارد که به‌علت مشکل تامین گاز، راکد مانده است.

بهرامی بیان کرد: البته روند اجرایی احداث دو مجتمع گلخانه‌ای با ۱۳۰ هکتار وسعت در شهرستان بروجن در دستور کار قرار گرفته که امید است با تامین گاز بتوان روند اجرا و بهره‌برداری از این طرح را تسریع کرد.

او ادامه داد: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به هزینه‌های زیادی نیاز دارد که در این زمینه باید تخیلات تخصصی این حوزه افزایش یابد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
بروجن شهری در چهارمحال که آب برای خوردن ندارد اما اکثر کارخانه ها و گلخانه ها در اینجا افتتاح میشود آیا معلوم نیست که بخش اداری به عمد به این منطقه مجوز می دهد تا هر چه بیشتر مناطق فارس نشین توسعه یابند.