سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت ۸ هزار میلیارد ریال برای توسعه روستا‌های آذربایجان‌غربی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون هشت‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و آبادانی روستا‌های استان به حساب دهیاری‌ها واریز شده‌است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، رحمان بوداغی مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان‌غربی در کارگاه آموزشی آشنایی با وظایف و اختیارات شورای اسلامی روستا‌های تکاب گفت: تاکنون هشت‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و آبادانی روستا‌های این استان به حساب دهیاری‌ها واریز شده‌است.

وی افزود: همچنین بیش از ۸۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی، خدماتی، آتش‌نشانی و جمع‌آوری پسماند در اختیار دهیاری روستا‌های آذربایجان‌غربی قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه وضعیت عمرانی روستا‌ها از نقطه مطلوب فاصله دارد، اما تخصیص و هزینه کرد این اعتبارات موجب آبادانی و تغییر سیما و منظر روستا‌های آذربایجان غربی شده، اظهار داشت: براساس برنامه ششم توسعه باید ۷۰ درصد روستا‌های استان از امکانات مخابراتی بهره‌مند شوند، اما اکنون بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ روستای آذربایجان‌غربی تحت پوشش شبکه‌های ارتباطی و مخابراتی قراردارد که با ۸۸ درصد، جلوتر از هدف‌گذاری برنامه ششم است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان‌غربی ادامه‌داد: علاوه براین ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبرسانی و ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال نیز برای توسعه زیرساخت‌های روستا‌های این استان در بخش‌های مختلف اختصاص یافته است.

بوداغی با بیان اینکه ۲ هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری شده اضافه‌کرد: ۶۰ درصد بودجه‌های دهیاری‌ها باید جهت اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه زیرساخت‌های روستایی هزینه شود.

وی بیان‌کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اصلی دفتر امور روستایی آذربایجان‌غربی آموزش اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستا‌ها و آشنا شدن آنان با وظایف و اختیارات است از این‌رو لازم‌است شورا‌های روستا‌ها نسبت به تهیه بانک جامع اطلاعاتی روستا‌ها اقدام‌کنند.

امیر ستوده‌فر فرماندار تکاب نیز در این جلسه گفت: شورای اسلامی و دهیاران نباید تنها به فکر اجرای طرح‌های عمرانی باشند بلکه باید تولید، ایجاد اشتغال، کارآفرینی و توسعه روستا‌ها و افزایش رفاه روستاییان را در دستورکار خود قراردهند.

ستوده فر افزود: توسعه پایدار کشور ارتباط مستقیمی با توسعه روستا‌ها دارد از این رو عمران و آبادانی و رونق اقتصادی مناطق روستایی برای توسعه همه جانبه و پایدار کشور امری ضروری و حیاتی است.

وی با بیان اینکه برای تحقق توسعه همه جانبه کشور باید توسعه روستا‌ها در اولویت قرارگیرد ادامه‌داد: برای دستیابی به اهداف توسعه روستاها، آموزش و آگاهی از وظایف شورا‌ها و دهیاران و آشنایی آنان با قانون‌ها و دستورالعمل‌ها بسیار مهم‌است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.