سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدر رفت آب شرب در شهرستان اشکذر

رئیس آب و فاضلاب اشکذر گفت: آب شرب این شهرستان به دلیل فرسودگی شبکه آبرسانی ۲۴ درصد آن هدر می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، جعفری رئیس  آب و فاضلاب شهرستان اشکذر گفت: آب شرب شهرستان اشکذر از کیفیت خوبی برخوردار است و این شهرستان دارای شش حلقه آب آشامیدنی با EC بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ است.

او با اشاره به چالش‌های پیش روی اداره آب و فاضلاب اشکذر و فرسودگی نیمی از لوله‌های آب شهری این شهرستان، گفت: میزان هدر رفت آب در لوله‌های زیرزمینی شهرستان اشکذر ۲۴ درصد است که تنها راه حل جلوگیری از این مورد، اصلاح شبکه فرسوده آب است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان اشکذر بیان کرد: آب این شهرستان  بهترین آب سطح استان است و برای اصلاح شبکه آبرسانی نیازمند هزینه بالایی است.

او گفت: ۶۳ کیلومتر از لوله‌های آب شهری شهرستان اشکذر عمر بالای ۴۰ سال دارد و باید انتظار‌ها برای اصلاح این خطوط نسبت به بودجه این اداره باشد.

او گفت: منابع مالی اداره آب و فاضلاب اشکذر ۱۲ میلیارد تومان پیش بینی شده است که از این مقدار نیز ۷۰ درصد آن انتظار تحقق است.

جعفری گفت: برای تعویض یکی از ۶ حلقه چاه آب شهرستان اشکذر به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار احتیاج است که این هزینه با بودجه اختصاص یافته به این اداره هم خوانی ندارد.

رئیس اداره آب و فاضلاب اشکذر بیان کرد: در شهرستان اشکذر ۴۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب شهر یزد زده شده است.

او گفت: اگر شورای شهر اشکذر پیگیری‌های لازم را برای تخصیص حداقل یکی از ۴۰ حلقه چاه زده شده را برای شهرستان اشکذر انجام دهد کمک بسیار خوبی به آبفای این شهرستان است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.