سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیگیری مطالبات مردمی در زمینه اقدام ملی مسکن اراک

باشگاه خبرنگاران جوان استان مرکزی مطالبات مردمی در مورد پیشرفت اقدام ملی مسکن اراک را پیگیری کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،در پی درخواست مردم از باشگاه خبرنگاران جوان استان مرکزی برای پیگیری پیشرفت مسکن ملی ۹۳۶ واحدی اراک این موضوع از بختیاری معاون مدیر کل راه شهرسازی استان مرکزی پیگیری شد.

بختیاری معاون مدیر کل راه شهرسازی استان مرکزی در پاسخ سوال خبرنگارما در این زمینه گفت: این طرح از جمله طرح ۲ هزار واحدی طرح ملی اقدام مسکن در اراک است که اجرای آن بر عهده ستاد اجرایی فرمان امام است.

بختیاری با اشاره به نحوه پیشرفت طرح از پایان اردیبهشت ماه امسال که متقاضیان واریز مبلغ داشته اند تا کنون افزود: ستاد اجرایی فرمان امام با ۲ پیمانکار برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن کرده است و در حال حاضر گودبرداری‌ها انجام شده و طرح در مرحله اجرای طبقات منفی است.

او اضافه کرد: این طرح در چهارچوب اقدام ملی مسکن است و درهمین راستا پایان اردیبهشت ماه امسال از هر فرد متقاضی واجد شرایط ۴۰ میلیون تومان اخذ شده است که در مراحل مختلف از جمله اخذ پروانه ساخت، تهیه نقشه هزینه می‌شود.

معاون مدیر کل راه شهرسازی استان مرکزی بیان کرد: بخشی از مبلغ دریافت شده صرف خرید میلگرد، بتن ریزی، هزینه‌های مربوط به نظام مهندسی و شهرداری شده که تنها در مباحث مربوط به شهرداری ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

او ادامه داد: بعد از هزینه کامل مجموع مبالغ دریافتی مرحله بعدی هزینه از محل تسهیلات بانکی است که صرف اجرای طرح خواهد شد و همزمان با پیشرفت طرح قرارداد بانکی مصوب هم انجام می‌شود.

بختیاری تصریح کرد: تسهیلات ابلاغی فعلا ۱۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله است که در سطح ملی در حال برنامه ریزی برای افزایش سقف وام هستند.

او تصریح کرد: برای مسکن ملی ۹۳۶ واحدی اراک واحد‌های ۶۵، ۸۵ و ۹۵ متری در ۱۴ طبقه و ۱۲ طبقه اجرا می‌شود و طبق کمیسیون ماده ۵ خدمات اجتماعی، آموزشی و فرهنگی در طرح دیده شده است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
موقعیکه طرح ملی اعلام میشه چه پولی دادن به شهرداری در زمان احمدی نژاد کلا شهرداری حذف شد چرا این شهرداری دست از جیب بیچاره فقیرا در نمیاره بعد تا الان ۲ مرحله پول گرفتن تازه خاکبرداری برا پارکینگ انجام دادن
داود
۲۰:۵۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
چرا ایشون به دروغ گفته پایان اردیبهشت امسال پول دریافت شده ما پارسال برج ۸ ۱۳۹۹ چهل میلیون دریافت کردن بعد یک سال ستاد اجرایی فرمان امام هیچ پیش بردی تو پروژه نداشته ولی پروژه کوثر خیلی جلو.خواهشا ما مردم فدای سیاست هاشون نکن میخوان اول شهرک کوثر رو تحویل بدن که بگن سری اول تحویل شد ولی آیا با عدالت و همسو پروژه ها پیش رفت یا ...؟
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
چی میشد ادارات دولتی از این مسکن ها درآمد خودشون رو کم کنن که به مردم ضعیف این همه فشار وارد نشه . 40 میلیون تومن رو دادن نقشه کشیدن !!! نقشه ی آپارتمان اونقدر هزینه نداره برادر . کسی که داره از --- حقوق میگیره برای هر نقشه ای که میکشه دوباره پول میگیره آیا ؟؟