سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای پنتاگون: توسعه زرادخانه هسته‌ای چین فراتر از انتظار بوده است

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد چین زرادخانه هسته‌ای خود را بسیار سریع از انتظار گسترش داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد چین زرادخانه هسته‌ای خود را بسیار سریعتر از آنچه که انتظار می‌رفت، توسعه داده است؛ همچنانکه پنتاگون اعلام کرد چین قادر است تا موشک‌های بالستیک مجهز به کلاهک‌های هسته‌ای را از زمین، آسمان و دریا شلیک کند.

پنتاگون در گزارش سالیانه خود در زمینه توانایی نظامی چین که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، اعلام کرد: تسریع توسعه هسته‌ای چین می‌تواند به این کشور اجازه دهد تا سال ۲۰۲۷ میزان ۷۰۰ کلاهک هسته‌ای داشته باشد.

در ادامه این گزارش آمده است: احتمال می‌رود پکن تلاش داشته باشد دست کم هزار کلاهک هسته‌ای تا سال ۲۰۳۰ داشته باشد که این رقم، بیشتر از سرعت و مقدار تخمین زده شده در سال ۲۰۲۰ است.

با وجود آنکه این رقم، بسیار کمتر از ذخایر کلاهک‌های هسته‌ای کنونی آمریکاست که میزان آن به ۳ هزار و ۷۵۰ عدد می‌رسد؛ اما با این حال، نشان دهنده تغییر قابل توجهی در انتظارات آمریکا در مقایسه با سال گذشته است؛ به طوری که که پنتاگون هشدار داده چین می‌تواند تا پایان این دهه به ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای دست یابد.

با وجود تلاش آمریکا برای پیوستن چین به مذاکرات آمریکا و روسیه در این ارتباط، اما چین با پیشنهاد آمریکایی‌ها مخالفت کرده است.

گفتنی است پیشتر رسانه‌های خبری اعلام کردند کاخ سفید در نظر دارد در ماه جاری میلادی نشست‌هایی را به منظور توجیه فعالیت زرادخانه‌های هسته‌ای خود برگزار کند.. بنابر اعلام این رسانه ها، کاخ سفید می‌گوید زرادخانه‌های هسته‌ای آمریکا با هدف بازدارندگی و توانایی پاسخ هسته‌ای توسعه و گسترش می‌یابند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.