سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس موسسه مطالعات وزارت صنعت و معدن:

احیای واحد‌های راکد و بیش از ۶۰ درصد پیشرفت از اهداف طرح آمایش صنعت است

تشکینی گفت: احیاء واحد‌های راکد و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد از اهداف طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، احمد تشکینی رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر به شاهرود در استان سمنان در نشست هماهنگی طرح آمایش در جمع مدیران بخش صنعت، معدن و تجارت این استان با اشاره به اهداف و فرایند اجرای طرح آمایش اظهار داشت: این طرح در راستای سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و با رویکرد ایجاد اشتغال و ارزش افزوده اجرایی می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را توسعه زیرساخت‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت و نیز شهرک‌های صنعتی عنوان کرد و افزود: طرح آمایش یک انتخاب نیست بلکه یک الزام برای اقتصاد ایران به شمار می‌رود، چرا که توزیع جغرافیایی بهینه فعالیت‌های اقتصادی بر مبنای ظرفیت‌های انسانی و طبیعی می‌تواند کاهش هزینه‌ها و توسعه زنجیره ارزش را در پی داشته باشد.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: این موسسه برای طراحی نقشه مناسب با ظرفیت‌های هر استان به تفکیک شهرستان‌ها و همچنین شناسایی طرح‌های با اولویت تلاش می‌کند.

تشکینی تاکید کرد: سند تدوینی طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری کشور برای هر استان، ظرفیت‌های اشتغال آن منطقه را مورد توجه و پایش قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: در برنامه احیای واحد‌های راکد و در حال ساخت آن دسته از طرح‌هایی که دارای زنجیره تولید هستند در اولویت قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: اجرای این طرح با همکاری سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی انجام می‌شود و نیاز است تا پهنه‌های زمین‌شناسی در اختیار همکاران حوزه معدن سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها قرار گیرد.

در این سفر رئیس موسسه مطالعات و پژوش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از چند واحد صنعتی و تولیدی استان سمنان بازدید کرد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.