سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست مشترک وزیر ارشاد با مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزارشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شعار نمیدهم، اما بدون تعارف عرض میکنم، فضای عمومی کشور رو به بهبود است و امیدواریم دچار تحول مثبت شویم.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای تبیین فعالیت‌های محوری و بنیادی این حوزه گردهمایی با موضوع مردم سازی فرهنگ و هنر برگزار کرد.

در این مراسم محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از برپایی این نشست، بیان کرد: مردمی بودن، عنوان خوبی برای این مراسم است. سقف حضور بنده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار سال است و این چنین فرصت‌ها را باید مغتنم بشماریم و اهداف را مطابق با خواسته‌های رهبر انقلاب پیش ببریم.

وی در ادامه با بیان اینکه در این جلسه از شما یاری میطلبم تا ما را در وضعیت امروزه کشور همراهی کنید، گفت: ما در حوزه‌های مختلف کشور اعم از اقتصاد و... دچار مشکل هستیم و در حال حاضر ناچار به این هستیم که سمت اولویت‌های کشور برویم. امسال بنده از رییس جمهور برای اعضای فرهنگ و هنر درخواست کمک کردم که هنوز بودجه آن تامین نشده است، البته گشایشی رقم خواهد خورد و به شدت به آینده کشور امیدوار هستم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شعار نمیدهم، اما بدون تعارف عرض میکنم، فضای عمومی کشور رو به بهبود است و امیدواریم دچار تحول مثبت شویم.

اسماعیلی یادآور شد: اگر دستمان هم پر بود باید حوزه فرهنگ را مردمی میکردیم، بیش از نود درصد لوکیشن‌های فرهنگ و هنری به شمال تهران برمیگردد که نباید این طور باشد و باید مردمی اداره شود.

وی با عنوان اینکه بین ۳۵تا ۴۰ هزار کشور داریم و بیش از ۲۶ هزار مسجد کانون فرهنگی هنر داریم، گفت: ما بسیاری از این شهدا را در مسجد شناختیم بنده خود فردی مسجدی بودم و از ابتدا در مسجد بزرگ شدم ما چنین تجربه‌هایی را در مسجد داشتیم. مسجد در دوره‌هایی که جنگ بود کلاس‌ها را در مسجد برگزار میکردیم و در چنین فضا‌هایی دوران کودکی و نوجوانی خود را گذراندیم.

وزیر فرهنگ و‌ارشاد اسلامی دولت سیزدهم با اشاره به خاطرات خود در دوره هشت سال دفاع مقدس گفت: مردم دلشان با مسجد است و شعار این دولت نیز، دولت مردمی است. ما در کشور فضای فعالیت فزهنگی و‌هنری را داریم و باید این نوید را بدهم که ما آموزش تمامی فعالیت‌های فرهنگی همری را آغاز خواهیم کرد.

وی با تاکید بر این موضوع که نماز محور تمام فعالیت هاست بیان کرد: ما اگر بخواهیم‌با بچه هایمان تربیت قرآنی و دینی پیدا کنند باید با مسجد آن‌ها را آشنا کنیم. هدف اصلی که اصلاح سبک زندگی است، برمبنای نماز است و‌جلوه‌ای از سبک زندگی دینی است. امام (ره) و انقلاب اسلامی خیلی از این مسائل را حل کرده است. امام (ره) صریحا اعلام کردند که با فرهنگ و هنر موافق است و تنها با فحشا مخالف است. 

وی ادامه داد: ما در اندیشه دینی هیچ قیدیتی به معنای واقعی نداریم. اما کانون‌های شعر و ادب بسیاری را در کشور داریم و حدود ۲۶ هزار کتابخانه عمومی داریم. من درخواست دارم که اعضای کانون‌های مساجد آستین‌ها را بالا بزنند و این مردمی بودن را همچنان ادامه دهند، چراکه تمامی فعالیت‌های مساجد مردمی است.

اسماعیلی در پایان، با اشاره به تمدن چندین ساله اسلامی، خطاب به مدیران ستادی و استانی کانون‌های مساجد یادآور شد: خداوند به نیت شما برکت بدهد و این مسیر جریانی برای فرهنگ و هنر شود، ما میخواهیم هنرمندی تربیت شود که فیلمی تاثیر گذار بسازد و دین را به زبان هنر انتقال دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.