سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قدردانی امام جمعه خاش از عملکرد هواشناسی در توفان حاره‌ای شاهین

امام جمعه شهرستان خاش با حضور در اداره هواشناسی این شهر از نقش سازمان هواشناسی در مدیریت بحران جوی توفان شاهین و عملکرد این سازمان تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا دهقان در بازدید از اداره هواشناسی شهرستان خاش عملکرد هواشناسی در مدیریت مناسب بحران توفان حاره‌ای را ستود و اظهار داشت: هواشناسی از دستگاه‌های پایه‌ای و بنیادین کشور است که همواره با پیش بینی‌های دقیق خود جان‌های زیادی را نجات داده است.

وی ادامه داد: در همین جریان توفان اخیر جنوب استان اگر اطلاعات هواشناسی نبود و دریانوردان مطابق معمول به فعالیت‌های دریایی خود می‌پرداختند به طور قطع تلفات انسانی زیادی برجای می‌ماند.

در ادامه این دیدار رئیس اداره هواشناسی سینوپتیک اصلی خاش به تشریح فعالیت‌های هواشناسی در نحوه پایش، پیش بینی و صدور هشدار‌های جوی اشاره کرد و گفت: مهمترین هدف عالی سازمان هواشناسی حفظ جان و مال مردم از گزند مخاطرات جوی است. موضوعی که در جریان پایش و پیش بینی توفان شاهین مشاهده شد.

محمد سرگزی افزود: پیش بینی دقیق و مسئولانه سازمان هواشناسی در جریان بحران جوی طوفان شاهین سبب شد تا ضمن حفظ جان بسیاری از فعالین دریایی جنوب استان، از وقوع خسارت‌های مالی گسترده به شناورها، تأسیسات بندری و فعالیت عمرانی منطقه جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری ساختار و وظایف واحد‌های عملیاتی سازمان هواشناسی را تشریح کرد و ادامه داد: محور و زیربنای مهمترین اهداف هواشناسی، شبکه دیدبانی آن است که در سطوح مختلف زمین، جو و اقیانوس وظیفه پایش پارامتر‌ها و پدیده‌های جوی را برعهده دارد.

رئیس اداره هواشناسی خاش گفت: این شبکه دیدبانی در تمام دنیا به هم متصل است و با یک زبان مشترک فعالیت می‌کند که همین موضوع سبب شده تا هواشناسی یک سازمان بدون مرز در کره زمین باشد که همانطور که گفته شد، هدف عالی آن حفظ جان و مال مردم از خطر پدیده مخاطره آمیز جوی است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.