سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بافت‌های ناکارآمد شهری کردستان در قالب ۶۳ پروژه نوسازی می‌شود

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان گفت: بافت‌های ناکارآمد شهری استان در قالب ۶۳ پروژه نوسازی و بازسازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،مصطفی رضایی معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان اظهار داشت: براساس آخرین مطالعات در کمیسیون ماده پنج، در هفت شهر اصلی استان که جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفر دارند چهارهزار و ۷۲۷ هکتار بافت ناکارآمد شهری وجود دارد.

رضایی افزود: این بافت‌های ناکارآمد شهری پنج پهنه سکونت‌گاه‌های غیررسمی، بافت فرسوده، بافت تاریخی، بافت با پیشینه روستایی و بافت ناسازگار شهری را شامل می‌شود و ظرفیت مناسبی برای نوسازی و ساماندهی پروژه‌های مسکن به شمار می‌روند.

او اضافه کرد: درسطح شهر‌های استان در مجموع ۶۳ پروژه بازآفرینی شامل ۵۸ پروژه ملی و پنج پروژه استای با اعتباری قریب به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تعریف شده که تاکنون ۲۷ پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان افزود: از میان پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده می‌توان به پروژه‌های ساخت مدرسه، بهسازی معابر، پارک، پیاده‌راه و سایر کاربری‌های مورد نیاز خدمات شهری از جمله مهمترین آن‌ها اجرای شبکه فاضلاب در محلات مورد هدف بازآفرینی، اشاره کرد.

رضایی با اشاره به میانگین ۶۰ درصدی پیشرفت پروژه‌های بازآفرینی استان ابراز امیدواری کرد، باتامین اعتبار و منابع مالی لازم شاهد بهره‌برداری و بهره‌مندی ساکنان محلات ناکارآمد شهر‌های استان از مزایای اجرای این پروژه‌ها باشیم.

بر اساس مطالعات مصوب در هفت شهر با جمعیت بالاتر از ۵۰ هزار نفر کردستان قریب به چهار هزار و ۷۲۷ هکتار بافت ناکارآمد وجود دارد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.