سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لغزندگی محور‌های مواصلاتی کرمانشاه

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به بارش باران در محور‌های مواصلاتی استان، گفت : محور‌های مواصلاتی کرمانشاه لغزنده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کیخسرو دستغیب رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت : مواد مختلف روی جاده‌ها مانند گرد و خاک، روغن و گازوئیل و… که بر اثر گرمای تابستان کاملاً خشک شده با اولین بارش‌های پاییزی احیا شده و راه‌ها را به شدت لغزنده می‌کند.

او گفت : در این وضعیت رانندگان کرمانشاهی باید احتیاط کرده و سرعت را تا حدی که کاملاً بر خودرو تسلط داشته باشند پایین آورده و در جاده‌های پر پیچ و خم این توصیه دارای اهمیت بیشتری است، زیرا جاده‌های لغزنده فرمان پذیری خودرو‌ها را کاهش داده و این موضوع سرپیچ‌ها بیشتر به چشم می‌آید.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: در شرایط لغزندگی، فاصله توقف از حالت عادی بیشتر می‌شود و در چنین شرایطی برای تسلط بر اتومبیل باید فاصله خود را با اتومبیل جلویی بیشتر از حالت عادی تنظیم کرد و در ساعات اول بارندگی، لغزندگی به مراتب وضعیت بدتری دارد و احتمال تصادف بیشتر است در این شرایط رعایت سرعت مطمئنه اولویت بیشتری دارد.

دستغیب افزود: به دلیل اینکه در جاده‌هایی که اولین باران پاییزی در آن باریده شده میزان سرعت وسایل نقلیه با احتمال لغزندگی نسبت مستقیم دارد پس رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی و اجتناب از عجله و شتاب در رانندگی مهم‌ترین توصیه پلیس راه به رانندگان است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.