سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبرسانی به ۴۶۰ روستای استان کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اعلام اینکه آبرسانی به ۴۶۰ روستای استان در دستور کار این شرکت قرار گرفته است گفت : تا دهه فجر امسال آبرسانی به ۱۰۰ روستا اجرایی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : عمده منابع تامین آب روستا‌های استان کرمانشاه از چشمه‌ها و چاه‌ها است که متاسفانه به واسطه خشکسالی بی سابقه کشور و کاهش ۱۸۰ میلیمتری نزولات جوی استان بخش بزرگی حدود ۷۰ درصد از آن‌ها به طور کامل خشک شد و یا کاهش آبدهی شدید دارند.

اوبا بیان اینکه ۷۰ هزار نفر جمعیت روستایی استان با تنش آبی روبرو هستند، گفت : از ۲ هزار و ۶۰۰ روستا استان، تقریبا هزار و ۹۰۰ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

کاکاوند با اشاره به اینکه نزدیک به ۷۰۰ روستای استان زیر پوشش خدمات شرکت آبفا نیست، افزود: از برنامه‌های این شرکت در راستای خدمات رسانی به روستا‌های غیر تحت پوشش، آبرسانی به ۴۶۰روستا در سال مالی ۱۴۰۰ است که عملیات اجرایی آبرسانی به ۲۰۰ روستای آن آغاز شده است.

او افزود: از این تعداد ۳۲ روستا از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شده اند و تا دهه مبارک فجر امسال به بیش از ۱۰۰ روستای دیگر آبرسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به پایدار نبودن منابع تامین آب شرب استان گفت: بیش از ۹۵ درصد منابع تامین آب شرب روستا‌ها چاه و چشمه‌ها است که به دلایل مختلف مانند خشکسالی یا به طور کامل خشک خواهند شد و یا به شدت با افت آبدهی مواجه می‌شوند و متاسفانه در استان منابع تامین پایدار مانند سد را نداریم که باید به این مساله بیشتر توجه شود.

کاکاوند ادامه داد: پارسال برای پیشبرد پروژه مشکل شدید اعتبار و بودجه داشتیم، اما امسال با پیگیری‌های شرکت، استانداری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان، خوشبختانه اعتبارات حوزه آب و فاضلاب جهش خوبی پیدا کرد به نحوی که در حوزه آب روستایی تا به امروز حدود ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده داریم که حدود ۵۰ درصد آن نیز تخصیص یافته است.

او با اشاره به استفاده کشاورزان از آب شرب برای آبیاری مزارع، گفت: ما در خیلی از روستا‌ها در حوزه تامین آب شرب مشکلی نداریم بلکه مشکلات ما مربوط به حوزه توزیع است و از جمله مواردی که سبب توزیع نامناسب می‌شود بحث انشعابات غیر مجاز و استفاده از آب شرب برای مصارف غیر شرب همچون آبیاری مزارع و باغات است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.