سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«آینده روشن» سرآغاز جریان نخبگان دانشگاهی

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: رویداد «آینده روشن» سرآغاز یک جریان نخبگانی اثرگذار در دانشگاه‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام کرمی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها رویداد «آینده روشن» را سرآغاز یک جریان نخبگانی اثرگذار در دانشگاه‌ها دانست و گفت: به زودی کانون‌های آینده روشن با محوریت نخبگان جوان در نهاد رهبری آغاز به کار خواهد کرد.

او پیش از ظهر امروز در آئین افتتاحیه گردهمایی رتبه‌های برتر آزمون سراسری (گروه هنر) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، نخبگان را پرچمدار یک جریان قوی و پرسابقه دانست و افزود: امروز در شرایطی از آینده روشن سخن می‌گوییم که پیشینیان ما با جهاد و غیرت و مردانگی، مسیری با عظمت پیش روی ما گشوده و به ما سپرده اند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: کشوری که در گذشته نه چندان دور تحقیر می‌شد و در کوچکترین مسائل، محتاج بیگانگان بود اکنون پس از چهار دهه، به همت جوانان و اندیشمندان خود در مرز‌های هنر و دانش حرکت می‌کند و در دنیا از آن به عظمت یاد می‌شود.

او با بیان اینکه ایران قطب توریست درمانی منطقه است، تصریح کرد: اکنون ۹۵ درصد از نیاز دارویی کشور در داخل تأمین می‌شود، همچنین در فناوری نانو و تولید واکسن کرونا چهارمین کشور دنیا هستیم و امروز شتاب پیشرفت علمی کشور ۱۱ برابر میانگین شتاب علمی دنیا و در ثبت اختراع و تولید مقالات، حرف اول را می‌زنیم؛ در زمینه‌های هنری نیز آثار ایران در جشنواره‌های مختلف می‌درخشد و حرف برای گفتن دارد.


بیشتر بخوانید


کرمی با بیان اینکه شکرانه این ها، تلاش، مجاهدت و تمرکز بیشتر است، تاکید کرد: روح زیبایی شناسی و زیبابینی، ریشه در ویژگی‌های درونی هنرمندان دارد؛ دوران طلایی برای پیرایش درون و آراستن آن همین دوران جوانی است چرا که هرچه سن بالاتر می‌رود، ریشه رذایل در وجود انسان قوی‌تر و اصلاح آن‌ها سخت‌تر می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: رویداد «آینده روشن» سرآغاز یک جریان نخبگانی اثرگذار در دانشگاه‌ها بوده و به زودی کانون‌های آینده روشن با محوریت شما نخبگان جوان در نهاد رهبری آغاز به کار خواهد کرد.

در ادامه این مراسم، احد فرامرز قراملکی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اهمیت زیبایی درون گفت: از دانشجویان هنرمند می‌خواهم ابتدا شاکله خود را به زیبایی شکل دهند و سپس دغدغه‌های مهارتی و تربیتی را دنبال کنند.

او افزود: هنر آن است که در گستره وسیعی بر جامعه بشری اثرگذار باشد و در تاریخ نیز شاهد هستیم هنرمندانی که درد بشر را فهمیده و از درون انسان‌ها گفته اند، موفق و ماندگار بوده اند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه معماری حرم مطهر رضوی ویترینی از سبک و سیاق هنر اسلامی است، ادامه داد: اصالت تاریخی، اسلامی و فرهنگ ایرانی خود را از طریق هنر به رخ جهان بکشید.

انتهای پیام//س.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.