سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید بیش از ۵ هزار تن گوشت مرغ در آباده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت: بیش از ۵ هزار تن مرغ در واحد‌های پرورش مرغ این شهرستان تولید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی امینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۵ هزار و ۵۱۸ تن گوشت مرغ در واحد‌های پرورش مرغ این شهرستان تولید و به بازار عرضه شده است.

او با اشاره به اینکه ۷۰ واحد پروش طیور در این شهرستان استقرار دارد، تصریح کرد: در ۶ ماه ابتدایی امسال ۵۲ واحد مرغداری گوشتی اقدام به جوجه ریزی ۲ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۵۰۵ قطعه‌ای کرده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه نهاده‌های مورد نیاز واحد‌های مرغداری از طریق سامانه بازارگاه و با نرخ مصوب دولتی تامین می‌شود، اضافه کرد: در مدت مذکور ۷ هزار و ۵۰۰ تن سویا و ۱۱ هزار و ۲۳۰ تن ذرت برای این واحد‌ها تخصیص یافته که به صورت منظم تامین شده است.

امینی با اشاره به اینکه تا کنون هیچ مشکلی در تامین گوشت گرم مرغ مورد نیاز بازار شهرستان آباده نداشته ایم.

او ضمن تاکید بر اهمیت صنعت طیور در شهرستان آباده به منظور تامین بخشی از نیاز استان فارس به گوشت سفید و مواد پروتئینی بیان کرد: رونق تولید در بخش طیور این شهرستان موجب ایجاد اشتغال برای افزون بر صد نفر صرفا به صورت مستقیم شده که حائز اهمیت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده با بیان اینکه همه مراحل تولید در مرغداری‌ها از زمان جوجه ریزی تا بارگیری تحت نظر اداره امور دام و کارشناسان فنی این اداره است، اضافه کرد: تنها در صورت رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله زمانی لازم بین هر دوره از پرورش مجوز جوجه ریزی برای دوره بعد صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: گوشت مرغ ، مرغداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.