سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روشن بودن ۴۲۰ کیلومتر از جاده‌های مازندران

۴۲۰ کیلومتر از جاده‌های مازندران با هدف افزایش ضریب ایمنی روشن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،محسن یمینی رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: ۴۲۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی استان با هدف افزایش ضریب ایمنی و کاهش سوانح رانندگی روشن است.

او افزود: اجرای سیستم روشنایی به ویژه در محور‌های پرتردد نقشی مهم در کاهش حوادث و همچنین تسهیل ترافیک بخصوص در ایام بارش، نقاط مه گیر و شب دارد.

یمینی گفت: مهمترین کارکرد سیستم‌های روشنایی ایجاد دید آسان و دقیق، امکان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب، تشخیص به موقع موانع، علائم و تابلو‌های راهنمایی و رانندگی در محورهاست.

او افزود: اجرای سیستم روشنایی محورکمربندی ساری به طول ۶ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال، ساری-تاکام به طول ۲ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و روشنایی نقطه‌ای محور‌های مواصلاتی به ۲ کیلومتر با اعتبار‌ی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، طرح‌هایی است که در امر تامین روشنایی محور‌های مواصلاتی استان امسال اجرا می‌شود.

یمینی در مورد هزینه‌های بالای نگهداری از سیستم روشنایی استان، گفت:سالانه ۲۵۰میلیارد ریال بابت نگه‌داری روشنایی محور‌های مواصلاتی استان هزینه می‌گردد.

او به علت افزایش هزینه نگه‌داری سیستم روشنایی محور‌های استان اشاره و افزود: یکی از دلایل، سرقت دائم کابل، سیم‌های برق و ترانس‌هایی است که در این محور جانمایی شده است و خرید مجدد آن‌ها هزینه اضافی را به مجموعه تحمیل می‌کند.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.